تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت محصول لیموترش از باغ های دزفول
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:برداشت محصول لیموترش از سطح 504 هکتار از باغ های این شهرستان اغاز شده است
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:برداشت محصول لیموترش از سطح 504 هکتار از باغ های این شهرستان اغاز شده است.

احمد زارعی روز شنبه اظهار داشت:با توسعه باغ های مرکبات دزفول بیش از 504 هکتار از باغهای این شهرستان به کشت لیموترش اختصاص یافته که از این سطح حدود 245 هکتار بارور هستند.

وی افزود:برداشت محصول لیموترش از اواخر تیرماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد که پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت بیش از سه هزار تن محصول برداشت شود.

زارعی اضافه کرد:با توجه به کیفیت محصول لیموترش دزفول و بازار مصرف خوب آن در خوزستان ،لیموترش دزفول در این استان به فروش می رسد.

* خسارت گرمازدگی در دزفول در دست بررسی است

مدیر جهاد کشاورزی دزفول در خصوص خسارت گرمازدگی به محصولات کشاورزی و باغهای مرکبات نیز گفت:در فصل گرم امسال تعداد روزهایی که دما بالای 50 درجه بوده زیاد بوده است.

وی افزود:گرمازدگی خسارت فراوانی به محصولات کشاورزی به ویژه باغهای مرکبات منطقه وارد کرده است.گرما و داغی هوا در تابستان هم به میوه و هم به درختان مرکبات به ویژه درختان مسن تر خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: درختان لیموترش به علت مقاومت بیشتری که در برابر گرما دارند کمتر آسیب دیده اما به دیگر درختان مرکبات خسارت بیشتری وارد شده است.

سطح زیر کشت باغ های مرکبات دزفول پنج هزار و 500 هکتار است که از این سطح چهار هزار و 800 هکتار بارور هستند.

20 نوع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، لیمو شیرین و لمون که از کیفیت بالای برخوردارند از باغ های دزفول برداشت می شود.

سالانه بیش از 70 هزار تن انواع مرکبات از باغ های دزفول برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار