تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۵۱۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور :
۳۵۰میلیون دلار اعتبار باقی مانده فازاول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را تا پایان سال جذب می کنیم
به عنوان مجموعه استان مراقبت کنیم که بی خود پالس های منفی به خارج از استان نرود و این فرصت تاریخی را با تکمیل فاز دوم طرح به پایان برسانیم
مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور  طرح 550 هزار هکتاری را برای کشور و استان خوزستان، بسیار ارزنده و موثر برشمرد و گفت: با توجه به شناختی که از کشور هست و منابع اعتباری، فرصت خوبی برای استان است و به عنوان مجموعه استان مواظب باشیم که بی خود پالس های منفی به خارج از استان نرود و این فرصت تاریخی را با تکمیل فاز دوم طرح به پایان برسانیم.

 یداله شمایلی در جلسه پیگیری مصوبات دولت که بعد ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان و دیگر مسئولان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح دوم فاز 550 هزار هکتاری، اظهار کرد: فاز دوم 550 هزار هکتاري که مربوط می شود به يکي از بندهاي مصوبات 15 فروردين 96 ، بخش اصلی کار در خصوص تخصيص و تامین آب است که در استان نیز در خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: مدیر عامل سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی تمام سطوح باقي مانده را تا سقف 238 هزار هکتار تخصيص آب آکه مشخص شده است و به تهران ارسال کرده اند ولي در ستاد وزارت نيرو اين بحث رد شد و جدولي را که ماه پيش چيت چيان به سازمان برنامه و بودجه داده است، 100 هزار هکتار را پوشش مي دهد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور، با بیان اینکه هفته گذشته جلسه اي با حضور پورمحمدی، بخشنده، میدانی و معاونت آب و خاک وزارت نیرو برگزار شد، تصریح کرد: پور محمدي نامه اي را به وزارت جهاد و نيرو داده که جدول دقيق مشخص شود و تعیین وضعیت شود ولي با وضعيت کتوني دولت و تغيير وزير نيرو، بايد صبر کنيم.

وی به میزان باقی مانده از طرح 550 هزار هکتاری در خصوص تخصیص اعتبار خبر داد و عنوان کرد:کل باقيمانده 550 هزار هکتاري در بخش وزارت نيرو و جهاد حدود 3 و نيم تا 4 ميليارد دلار پول مي خواهد که البته پيش از آن بايد بحث تخصيص آب مطمئن را داشته باشيم.

شمایلی با بیان اینکه با توجه به بحران آب در کشور، همه مسئولان استان، علما و نمایندگان بايد به جد کار را پيگيري کنيم، تاکید کرد: در غیر این صورت بحث تخصيص آب براي هميشه از کف خوزستان می رود و برای همیشه با آن محدودیت آب دچار مشکل می شویم. لازم است کلیه مسئولان در سيستم دولت و قواي سه گانه کمک کنند تا بحث تخصيص آب را به عنوان يک سند تاريخي به ثبت برسانيم و بيش از اين به آب خوزستان تعدي نشود.

وی در ادامه، تصریح کرد: یک و نیم میلیارد دلاری که مصوبه شد، تاکنون یک میلیارد و 150 میلیون دلار آن به ریال تبدیل شده و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و 350 میلیون دلار آن باقی مانده که باید تا پایان سال آن را جذب کنیم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور  طرح 550 هزار هکتاری را برای کشور و استان خوزستان، بسیار ارزنده و موثر برشمرد و افزود: با توجه به شناختی که از کشور هست و منابع اعتباری، فرصت خوبی برای استان است و به عنوان مجموعه استان مواظب باشیم که بی خود پالس های منفی به خارج از استان نرود و این فرصت تاریخی را با تکمیل فاز دوم طرح به پایان برسانیم.

مهندس شمایلی در پایان یادآور شد: در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری بحث پیوست زیست محیطی را دنبال می کنیم و پیوست زیست محیطی فاز نخست را هم با توجه به این که سال پایانی آن است، پیگیری خواهیم کرد.
:
:
:
آخرین اخبار