تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۵۱۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار کارون:
فاضلاب به رودخانه کارون و مزارع کوت‌عبداله سرازیر می‌شود
 فرماندار کارون از رها سازی فاضلاب این شهرستان به رودخانه کارون و مزارع کوت عبدالله خبر داد.

معصومه خنفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن بزرگداشت رور خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران طبق رسالت خود مسئولان را از کم و کیف عملکرد خود آگاه و خدمات دولت را به مردم اطلاع رسانی می کنند، اظهار کرد: بزرگترین نقش دنیای اطلاعات را اهالی رسانه انجام می دهند، هرچه نقش آنهت بیشتر باشد مسیر توسعه کوتاه خواهد شد، همانطور که دین اسلام تاکید بر اطلاع رسانی دارد و اولین آیه (اقرا) بر پیامبر نازل شده است خبرنگاران هم نقش یک نبی یا همان آگاهی دهنده و به عنوان رسل در جامعه تعریف می شوند.

وی بیان کرد: خبرنگاران، قشر روشنفکر جامعه هستند و انتظار می رود زنان توانمند جامعه را شناسایی و معرفی کنند تا مسئولان زمینه فعالیت آنها را در جامعه آماده سازند. فرمانداری کارون تیم منسجمی را برای رفع معضلات مردم تشکیل داده است که از رسانه ها می خواهیم تا به این تیم ملحق شوند و رسالت خود را در راستای توسعه جامعه  ادا کنند. اعتقاد دارم باید مسئولیت عظیم رفع محرومیت های جنسی به درستی اجرا شود.
                       
فرماندار کارون با اشاره به اینکه زنان در حاشیه شهرستان کارون نیز دارای مراتب بالای تحصیلی هستند و آمار گویای برتری تحصیلی آنان نسبت به مردان است، عنوان کرد: خوشبختانه در شهرستان کارون نگاه خوبی به زن می شود اما اعتراضاتی که در خصوص انتصاب من به عنوان یک زن در منصب فرمانداری یک شهر به گوش می رسید صرفا سنگ اندازی های سیاسی بود اما شیوخ مناطق مختلف از این امر استقبال کردند و تا کنون به هیچ مشکلی در این رابطه بر خورد نکردیم.

 خنفری تصریح کرد: اگر این جامعه با حضور زن در مناصب مدیریتی مخالف بود هیچگاه زنان در شورای شهر آرای برتر را کسب نمی کردند؛ بنابراین پی به این موضوع می بریم که گره کار جای دیگری است و نیاز به همکاری رسانه ها برای باز کردن این گره را داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان کارون دارای پتاسیل های بسیاری است اما متاسفانه توجه لازم به هیچکدام از آن ها در راستای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر نشده است، گفت: شهرستان کارون با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰هزار با قرار گرفتن در متداد ساحل، متاسفانه در بحث کشاورزی به رغم ساحلی بودن از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری یک هکتار سهم هم نبرد که انتظار می رفت سهمی برای شهرستان‌ در نظر گرفته شود که در این خصوص نیز از استاندار قول گرفتیم تا در فازم دوم این طرح سهمی برای شهرستان کارون در نظر گرفته شود.
                       
خنفری در ادامه این شهرستان را یکی از کانون بحران ریزگردها معرفی کرد و گفت: دولت تدبیر و امید طرح مهار بخشی از کانون ریزگردها را در این شهرستان را اجرا کرد که نظیر این طرح در کل استان اجرا نشده است.

فرماندار کارون اظهار کرد: ظرفیت های این شهرستان زیاد است. ساحل رودخانه کارون که بخش وسیعی از آن در این منطقه قرار دارد،  بهترین طرح های گردشگری را می توان در آن اجرا کرد ولی متاسفانه سازمان آب و برق خوزستان به رغم اینکه قول های مساعدی داده ولی هنوز وعده ای عملی نشده است.

خنفری در پاسخ به اینکه با انتقال آب کارون موافق است یا خیر؟ پاسخ داد: انتقال آب یکی از معضلات کارون است و فاضلاب منطقه غرب رودخانه‌کارون که شرق اتوبان کوت عبدالله است بر اثر تخلیه آب فاضلاب آن بیش از پیش خواهد شد و به طبع آن آلودگی ها دو چندان نمایان می شود که در این صورت نمی توانیم بیش از حد کلر به آب بزنیم زیرا خود این ماده نیز بیماری زا است و برای شهروندان ایجاد مشکل می کند.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت آب دچار مشکل هستیم و هنوز هم نتوانستیم از آبیاری نوین در کشاورزی استفاده کنیم، عنوان کرد: فاضلاب اکنون در حال رها شدن در رودخانه کارون یا در زمین های زراعی کشاورزان است که در رابطه با رفع ین معضل ۱۳۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا فاضلاب و ‌پساب ها به تصفیه خانه انتقال داده شود و پس از انجام مراح تصفیه، برای موارد زراعی استفاده شوند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار