تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۵۱۲۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان عنوان کرد:
بازگرداندن 157 واحد صنعتی به چرخه تولید
شهرک‌های صنعتی استان در بحث تامین آب رتبه اول کشور را دارد اما در این زمینه با کمبود مواجه هستیم. 51 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان به میزان 1551لیتر بر ثانیه دارای آب است اما در این خصوص 856 لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: شهرک‌های صنعتی استان در بحث تامین آب رتبه اول کشور را دارد اما در این زمینه با کمبود مواجه هستیم. 51 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان به میزان 1551لیتر بر ثانیه دارای آب است اما در این خصوص 856 لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

اخلاق محمدیان در نشست خبری به مناسبت روز صنایع کوچک که روز شنبه 21 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1341 سازمان صنعتی ملل متحد کارشناسانی را به منظور ایجاد الگوی شهرک‌سازی برای تجمیع صنایع در ایران به کشور اعزام کرد. این کارشناسان به بررسی نقاط مختلف کشور می پردازند و اهواز را به عنوان تنها نقطه مناسب که دارای زمین کافی و امکانات مختلفی از جمله آب و... است انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در سال 1343 سازمانی تحت عنوان سازمان نواحی صنعتی ایران تشکیل شد که کار آن ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مانند شهرک‌سازی بود. پس از 50سال در سال 93 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 21 مردادماه سالروز تاسیس نواحی صنعتی ایران به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان این‌که حدود 75 درصد از واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی استان، فعال هستند، گفت:تاکنون2هزار و 53 فقره قرارداد در شهرک‌های صنعتی منعقد شده که از این تعداد 1252 واحد به بهره‌برداری رسیده است. 938 واحد از واحدهای به بهره‌برداری رسیده در خوزستان فعال و 314 واحد نیز نیمه فعال یا راکد هستند.

محمدیان عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی استان در بحث تامین آب رتبه اول کشور را دارد اما در این زمینه با کمبود مواجه هستیم. 51 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان به میزان 1551لیتر بر ثانیه دارای آب است اما در این خصوص 856 لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

وی گفت: در بحث تامین برق که از اساسی ترین مسایل زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان است، به 58 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان به 461مگاوات برق رسانی شده است اما در این زمینه 157 مگاوات با کسری رو به رو هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: در بحث گاز موردنیاز شهرک‌های صنعتی در خوزستان،  32 شهرک و ناحیه صنعتی در استان دارای گاز هستند و 27 شهرک و ناحیه صنعتی دیگر نیاز به گازرسانی دارند. همچنین در خصوص خطوط انتقال تلفن و مخابرات، 47 شهرک دارای خطوط تلفن هستند و 13 شهرک دیگر باید به آن‌ها خطوط تلفن اختصاص پیدا کند.

محمدیان عنوان کرد: کل قراردادهایی که در مجموع در دولت یازدهم در شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان منعقد شده، 517 قرارداد بوده و در این زمینه 372 هکتار زمین به سرمایه‌گذاران واگذار شده است. در طول این 4 سال 305 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: در 4ساله دولت یازدهم به 4 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان آبرسانی انجام گرفت و آب مورد نیاز این واحدها تامین شد. همچنین برق موردنیاز  8 شهرک صنعتی، گاز موردنیاز 7 شهرک و خطوط تلفن 17شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان تامین شد.

محمدیان ادامه داد: از 4 سال گذشته، عملیات اجرایی 6واحد تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی آغاز شد که تاکنون 3تصفیه خانه به بهره‌برداری رسیده است و سه تصفیه خانه دیگر نیز در تلاش هستیم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: در بحث روشنایی معابر شهرک‌های صنتعی در طول 4 سال گذشته تاکنون 112 کیلومتر شبکه روشنایی در شهرک‌های صنعتی استان اجرایی کرده‌ایم و اکنون بسیاری از شهرک‌های صنعتی دارای روشنایی هستند. همچنین در شهرک‌های صنعتی 23 کیلومتر شبکه فشار متوسط برق ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به یکی از اقدامات مفید انجام گرفته در سال‌های اخیر تصریح کرد: این اقدام بهره‌برداری از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اهواز بود که با ظرفیت 39 دفتر مشاوره فعال شده است. همچنین 8خودرو آتش نشان در این سال‌ها برای شهرک‌های صنعتی تامین شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار