تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلندر یک تنی عامل انتشار گاز کلر در دزفول اعلام شد
مدیر امور آب و فاضلاب دزفول با بیان اینکه حادثه نشت گاز کلر هیچ ارتباطی با تاسیسات آبرسانی شبکه تصفیه آب دزفول نداشته است گفت:گاز کلر از یک سیلندر یک تنی نشت کرده است
مدیر امور آب و فاضلاب دزفول با بیان اینکه حادثه نشت گاز کلر هیچ ارتباطی با تاسیسات آبرسانی شبکه تصفیه آب دزفول نداشته است گفت:گاز کلر از یک سیلندر یک تنی نشت کرده است.

بر اثر نشت گاز کلر در انبار تاسیسات شرکت سهامی آبیاری قدیم دزفول ( تاسیسات آب خام ) 362 نفر مسموم شدند.

حادثه نشت گاز کلر در دزفول ساعت یک بامداد پس از چهار ساعت تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی مهار شد.

جمال الدین برفر روز یکشنبه با بیان اینکه نشت گاز کلر در تاسیسات شرکت سهامی خاص آبیاری قدیم دزفول رخ داده و هیچگونه ارتباطی با تاسیسات آب تصفیه دزفول ندارد افزود: طبق بررسی سه عد سیلندر گاز یک تنی در انبار مذکور نگهداری می شد که یکی از این سیلندرها به وزن یک تن نشت کرد.

وی اظهار داشت:این سیلندر ها مربوط به حدود 40 سال پیش بوده که متاسفانه اقدامی برای امحاء آنها نشده است.

مدیر امور آبفا دزفول علت نشت گاز کلر را به احتمال زیاد فرسودگی سیلندر عنوان کرد و گفت:تا ساعاتی دیگر 2 سیلندر فرسوده باقی مانده در انبار محل حادثه امحاء می شود.

وی تاکید کرد در پی این حادثه شایعه ای مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی و آب رودخانه دز منتشر شد که این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد.

برفر تاکید کرد : شرکت سهامی آب قدیم ( آب خام ) دزفول مجزا از مجموعه آبفا دزفول بوده و حادثه نشت گاز کلر در فاصله نزدیک به تاسیسات آب آشامیدنی رخ نداده است و نشت گاز کلر باعث آلودگی آب آشامیدنی و یا رودخانه دز نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار