تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۵۱۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان مطرح کرد:
لزوم تبدیل منطقه آزاد اروند به منطقه آزاد علمی کشور
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بر لزوم تبدیل منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) به منطقه آزاد علمی کشور تاکید کرد
 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بر لزوم تبدیل منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) به منطقه آزاد علمی کشور تاکید کرد.

علیرضا آموزنده در آئین تجلیل از خبرنگاران که در محل این دانشکده برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه منطقه آزاد علمی کشور یعنی توسعه تمامی دانشگاهها در سطح منطقه، از وجود ۶۸۰ هزار دانشجوی رسمی و سه میلیون دانشجوی غیر رسمی در سطح دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: بخش زیادی از دانشجویانی که در خارج از کشورند می توانند در منطقه آزاد اروند جذب شوند.

وی افزود: تحقق این امر ضمن ایجاد شغل و درآمد به بهبود سطح درآمدی منطقه نیز کمک می کند. امید می رود تا با همت و همراهی همگان این اتفاق به عنوان یک مطالبه عمومی هرچه سریعتر رخ دهد.

آموزنده تصریح کرد: به تازگی سازمان منطقه آزاد اروند، ۳۰ هکتار زمین را برای ایجاد پردیس دانشگاهی در اختیار ما قرار داده  که کاری بسیار بزرگ است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در صورت تحقق این مسئله منطقه می تواند در سطح بین الملل نیز مطرح و خدمات آموزشی ارائه دهد، منطقه آزاد اروند در افزایش روحیه ما سهم به سزایی داشته و ما با حمایتهای مالی این سازمان توانسته ایم کارهای بزرگی را در سطح منطقه به انجام برسانیم.

آموزنده افزود: ما نه تنها در حوزه درمان بلکه در حوزه بهداشت نیز شاخص هایمان را ارتقا دادیم که کاری اساسی و بطئی الاثر است و زیرساختهای ما را طور فوق العاده ای اصلاح می کند.

وی اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان در حوزه دانشجویی نیز موفق عمل کرده به طوریکه در آخرین جشنواره فرهنگی که در سطح دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار شد، دانشجویان ما توانستند به لحاظ تعدد آثار پذیرفته شده (پذیرش ۱۳ اثر از ۱۹ اثر ارسالی) جایگاه دوم را پس از تبریز به دست آورند.

آموزنده تصریح کرد: با توجه به تمامی ظرفیت هایی که در بخشهای مختلف اعم از دانشجویی، درمانی، بهداشتی و غیره داریم، تاکیدمان بر تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه است از این رو در تلاشیم تا در سال جاری کلنگ احداث دانشگاه علوم پزشکی آبادان را به زمین بزنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از رضایتمندی حدود ۷۰ درصدی مراجعان به بخش اورژانس و رضایتمندی ۹۰ درصدی مردم از بخش های بستری بیمارستانها در شهرهای تحت پوشش این دانشکده (آبادان، خرمشهر و شادگان) خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی پیش رو مجوز جذب ۳۰ دانشجوی پرستاری بومی را دریافت کرده ایم.

آموزنده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه ویژه بر موضوع جذب گردشگر از کشورهای همسایه در بخش درمان افزود: برای این منظور تعرفه های بیمارستانی تعریف شده ای وجود دارد و دریافت هرگونه وجه اضافه از بیماران خارجی در بیمارستانهای تابعه غیر قانونی است و با متخلفان نیز به طور جدی برخورد می کنیم.

موضوع بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر اروندکنار و بازسازی بال شمالی بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند از دیگر موارد قابل اشاره توسط رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بود که در این باره اظهار کرد: به منظور اجرای اجرای اصل ۴۴ قانون، در صدد واگذاری بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار به بخش خصوصی برای ارائه خدمات به مردم هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین اقدامات مختلف انجام شده در زمینه بازسازی و بهسازی بال شمالی بیمارستان طالقانی را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به راه اندازی غیر رسمی بخش اورژانس این قسمت از بیمارستان با توجه به مطالبه عمومی، متاسفانه به رغم پیگیریها و نشست هایی که با پلیس راهور و شهرداری برای ایجاد جاده دسترسی به این اورژانس بر مبنای داده های علمی و منطبق با قانونی راهنمایی و رانندگی داشتیم تاکنون اقدام عملی در این باره انجام نشده است.

آموزنده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد سلامت امری فنی و تخصصی است که بایستی انجام شود، گفت: چنانچه یک بالگرد شب رو در اختیار داشته باشیم، می توانیم بسیاری از بیمارستانها را تعطیل کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار