تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۵۱۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فصل جدید مرمت پل قدیم دزفول
این فصل از مرمت پل ساسانی دزفول با تخصیص اعتبار یک میلیارد ریال از محل منابع ملی و با نظارت زهرا گیتی‌فروز و پیمانکاری شرکت فنی مهندسی تام پی‌سازه انجام می‌شود
معاون مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: این فصل از مرمت پل ساسانی دزفول با تخصیص اعتبار یک میلیارد ریال از محل منابع ملی و با نظارت زهرا گیتی‌فروز و پیمانکاری شرکت فنی مهندسی تام پی‌سازه انجام می‌شود.  

مرجان شوشتری اظهار کرد: در این دوره از مرمت که با رویکرد رفع خطر و مرمت اضطراری شکل گرفته است تلاش می‌شود تا نسبت به مرمت و استحکام‌بخشی قسمت‌هایی از جداره‌ها طاق‌ها که به دلیل ریزش مصالح شرایط خطرآفرینی را برای عابران و بازدیدکنندگان از این اثر ملی فراهم آورده است، اقدام شود.  

وی ادامه داد: حذف الحاقات انجام شده شامل اندودهای سیمانی روی دیوارها، پاک کردن نوشتار‌ها، تخلیه بند‌های فرسوده و بندکشی مجدد از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.  

شوشتری اضافه کرد: برای استفاده بهینه از امکانات و اعتبارات سایر دستگاه‌های اجرایی پس از جلسات و رایزنی‌های متعدد با مسؤولان شهری قرار است با همکاری شهرداری دزفول عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه حدفاصل پل قدیم تا پل شناور با هدف نجات‌بخشی پل ساسانی انجام گیرد.  

معاون مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در مورد مرمت فاز اول و دوم پل قدیم دزفول توضیح داد: این مرمت طی سال‌های 88 تا 90 با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال انجام شده است. برچیدن پیاده‌روی الحاق شده به دهانه‌های شرقی پل، مرمت ناهمگون، تخلیه بندهای فرسوده و بندکشی مجدد، مرمت جداره شامل استحکام‌بخشی جازنی آجر، برچیدن اندودهای ناهمگون، تخلیه بندهای فرسوده و بندکشی مجدد، مرمت جان‌پناه، حذف لایه‌های متعدد آسفالت روی عرشه دو دهانه آجری و دهانه‌های بتنی، پر کردن حفر‌ه‌های ناشی از آب شستگی در زیر پایه‌های پل و تحکیم بستر اطراف پل، از جمله اقدامات انجام شده در دوره‌های گذشته است.  

وی افزود: برای قطع درختان روییده در سازه پل و یا حریم فنی آن که به علت گسترش و نفوذ ریشه‌ها عاملی تهدیدکننده برای پل محسوب می‌شود، پیگیری‌های لازم از طریق شهرداری انجام شده و پس از تأیید در کمیسیون ماده هفت قطع اشجار انجام خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار