تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۵۱۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاسازی برنج خارجی در کیسه برنج ایرانی!
رئیس انجمن برنج خوزستان با اشاره به این‌که برنج خارجی را با مقدار کمی برنج عنبر مخلوط می‌کنند و آن در کیسه‌های برنج ایرانی به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: این اقدام تبدیل به یک معضل برای کشاورزان شده است
رئیس انجمن برنج خوزستان با بیان این‌که آب موردنیاز برای کشت این محصول برای اکثر مناطق تأمین شده است، گفت: عملیات برداشت برنج در اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

محمد سواری با اشاره به این‌که مرحله داشت آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان اقدامات لازم از جمله سمپاشی، کودهی و هر آنچه که نیاز باشد را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که آب موردنیاز برای کشت برنج در اکثر مناطق تأمین شده است، افزود: به دلیل کمک‌های استاندار خوزستان تقریباً مشکل کم‌آبی کمتر شده است اما به دلیل این کم‌آبی یکسری محدودیت‌های در کشت امسال اعمال شد.

سواری تصریح کرد: از دیگر مشکلاتی که باعث ضربه زدن زیادی به کشت برنج می‌شود، گرمای بیش از اندازه هوا است که این عامل در استان باعث آسیب رساندن به کشت شده و ضربات جبران‌ناپذیری را به کشاورزان وارد کرده است.

وی با بیان این‌که عملیات کشت به خوبی پیش می‌رفت اما با گرمای طاقت‌فرسای استان این عملیات دچار مشکلات فراوانی شد، خاطرنشان کرد: پدیده شرجی سال‌های سال است که در خوزستان وجود دارد. به دلیل وجود این پدیده لازم است بیمه ضرر و خسارات کشاورزان را جبران کند اما این صندوق هیچ گونه عملکردی نداشته است.

سواری ادامه داد: انتظار می‌رود بیمه از کشاورزانی که زحمت می‌کشند و با تولید به اقتصاد کشور و استان کمک می‌کنند از آن‌ها پشتیبانی کند که متأسفانه این اتفاق نیفتاده و به دلیل عملکرد ضعیف بیمه، کشاورزان ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند و اکثر کشت آن‌ها از بین رفته است.

رئیس انجمن برنج خوزستان با اشاره به این‌که برنج خارجی را با مقدار کمی برنج عنبر مخلوط می‌کنند و آن در کیسه‌های برنج ایرانی به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: این اقدام تبدیل به یک معضل برای کشاورزان شده است و یکسری از افراد سودجو و منفعت‌طلب دست به این اقدام می‌زنند که این مساله به ضرر و سلامت جامعه و اقتصاد کشور است و باید برای کیسه برنج ایرانی نشانه‌های مشخصی قرار دهند تا فرد خلافکار به واسطه کیسه‌ها شناسایی شود.

وی عنوان کرد: واردات این برنج خارجی از طریق بندر شادگان صورت می‌گیرد و همچنین مسئولان باید در خصوص واردات این محصول پیگیری‌های لازم را انجام بدهند زیرا وارد کردن این کار بیشتر از آنکه به سود جامعه باشد اقتصاد جامعه را به نابودی می‌کشاند.

 سواری گفت: این محصول به طور قاچاق از هند به کشور دبی و بعد از آن به شهرستان اهواز وارد می‌شود و ضروری است که به مساله قاچاق توجه ویژه‌ای شود این مشکل مسبب شک کردن ما به تمامی شهروندان است به همین دلیل باید این مشکل در اسرع وقت حل شود. این مشکل سلامت غذایی شهروندان و اقتصاد استان را تهدید می‌کند و نیازمند توجه جدی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار