تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۵۱۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی فرمانداری آبادان خبر داد:
تشکیل ۷ کمیته ویژه هفته دفاع مقدس در آبادان
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از تشکیل هفت کمیته ویژه هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از تشکیل هفت کمیته ویژه هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

 ریاض فرحانی عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگ داشت هفته دفاع مقدس در سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان، این کمیته ها را شامل روابط عمومی، ایثارگران، نیروهای مسلح، پشتیبانی، ورزش و سلامت، بانوان و فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: این کمیته ها به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های هفته دفاع مقدس در آبادان تشکیل شده اند.

وی افزود: امروز بسیار سخت است که در مقابل کسانی بنشینیم که بخشی از عمر و زندگیشان را صرف دفاع از کشور کرده اند، کسانی که در زمان جنگ در این منطقه بودند و ما امنیت و آسایشمان امروزمان را مرهون رشادتها و ایثارگریهای این افراد هستیم.

فرحانی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس حدیث ماندگاری، پایداری، دلاوری، و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، میهن و انقلاب خود قله های بلند شهادت و رشادت را طی کردند و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف دشمن متجاوز به کشور، نابودی نظام اسلامی بود که با ایثار و فداکاری همگان دشمن به اهدافش نرسید، تصریح کرد: در بررسی تاریخی کشورمان می بینیم که در تاریخ معاصر ایران (حداقل در ۲۰۰ سال گذشته) هرگاه جنگی و یا تجاوزی به کشور اتفاق افتاده متاسفانه بخشی از کشور در اختیار بیگانگان قرار گرفت اما در هشت سال دفاع مقدس به رغم پشتیبانی قدرتهای بزرگ از حزب بعث عراق، این حمله متوقف شد، یک وجب از خاک ایران جدا نشد، عراق به عنوان کشور متجاوز شناخته شد و این افتخار بزرگی بود که نصیب ما شد و فصلی جدیدی در تاریخ کشورمان به ثبت رسید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: یکی از مسئولیت های ما زنده نگه داشتن فرهنگ هفته دفاع مقدس با توجه به تحولات اجتماعی اخیر در سبک زندگی مردم و شرایط فعلی است، روحیه شهادت و ایثارگری و فداکاری یک ضرورت اجتناب پذیر است که بایستی به وسیله ابزارهای مختلف به مردم معرفی و شناسانده شود.

فرحانی افزود: رویکرد کلی که امسال در هفته دفاع مقدس ما با آن سر و کار داریم و بایستی آن را به عنوان یک راهبرد و با توجه به تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مد نظر قرار دهیم، زنده نگه داشتن روحیه ی ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس است که برای حل مشکلات امروزمان نیز به این روحیه جهادی، ایثار و فداکاری نیاز داریم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ این روحیه، اظهار کرد: نامگذاری سالها نیز بر همین مبنا انجام شد، در اقتصاد مقاومتی روحیه فداکاری محتوای تعامل دستگاهها با یکدیگر است و اگر این روحیه فداکاری و ایثاری نباشد تولید و اشتغالی نیز شکل نمی گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان تصریح کرد: در ۱۰ سالی که به عنوان مسئولان دستگاههای اجرایی بودیم موضوع تحریمهای اقتصادی دست کمی از یک جنگ تمام عیار نداشت، این جنگ اقتصادی شهید و جانباز هم داشت.

فرحانی با اشاره به اینکه در زمان اعمال تحریمها قصد دشمن نابودی و تغییر رفتار نظام بود، یادآور شد: در آبادان و خرمشهر ما هنوز در خط مقدم بودیم و اگر این بار جنگ در پشت خاک ریزها نبود اما در شهرکهای صنعتی ما این جنگ نمود داشت به طوریکه به تناوب شاهد تعطیلی کارخانه ای به دلیل تحریمها بودیم و هر روز عده ای از خانواده ها بیکار می شدند و دشمن به طور دقیق دنبال همین بود.

وی گفت: متاسفانه غافل بودیم از اینکه به طور واقع این را تطبیق کنیم، در همین آبادان و خرمشهر در حدود ۱۰ سال گذشته ما رفتار، نتایج و آثار تحریم و جنگ را دیدیم اما برای طی این مرحله برنامه مشخص و جدی در جاهایی ارائه نشد و در واقع اختلاف نظرهایی در این باره وجود داشت که تاثیر آن را نیز ما بر کارکرد برخی دستگاههای اجرایی به وضوح دیدیم.

فرحانی افزود: مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند «من انقلابی ام» و بایستی نگاه ما به برنامه های هفته دفاع مقدس نیز بر همین اساس باشد.

وی همچنین دستور معمار کبیر انقلاب مبنی بر شکسته شدن حصر آبادان در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس با ماه محرم و سالروز شهادت پنج جوان قرآنی و مذهبی  آبادان در حادثه منا تقارن یافته به همین دلیل دستگاههای اجرایی برای برنامه ریزیهای خود رویکرد شعار من انقلابی ام با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و مباحثی همچون شکست حصر آبادان، حادثه منا و محرم مد نظر قرار دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار