تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۵۱۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر:
۳ صیاد غیرمجاز ماهی در شوشتر دستگیر شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از دستگیری سه صیاد غیرمجاز ماهی در این شهرستان خبر داد
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از دستگیری سه صیاد غیرمجاز ماهی در این شهرستان خبر داد.

علی فتحی نیا اظهار کرد: در پی گشت شبانه روزی مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شوشتر و گتوند در عملیات زمینی و آبی در حوزه رودخانه کارون در روزهای اخیر، سه متخلف صید غیرمجاز ماهی به وسیله الکتروشوکر دستگیر و از آنها تعداد۲۲۰ قطعه ماهی به همراه سه فروند قایق، یک دستگاه موتوربرق، سه دستگاه الکتروشوکر و ۶ عدد باطری کشف و ضبط و پس از تنظیم صورتجلسه برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فتحی نیا افزود: در روزهای اخیر، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره همراه با نیروهای اداره گتوند پس از چندین ساعت عملیات کمین زمینی و گشت آبی موفق به شناسایی سه فروند قایق درحال صید ماهی توسط جریان الکتریکی در رودخانه کارون شدند و با کمین در محلهای گذر و نیز بارگیری و با تعقیب و گریز شبانه آنها، موفق به دستگیری هر سه متخلف و ضبط ادوات و وسایل صید آنها شدند. متخلفان براساس بند «الف» ماده ۱۰ و بند «ج» ماده ۱۱ قانون شکار و صید برای رسیدگی به پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: استفاده از دستگاه شوک الکتریکی از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب ازبین رفتن و فلج کردن سایر آبزیان نیز می‌شود و متأسفانه به روشی رایج برای صید ماهی در آبهای خوزستان تبدیل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تاکید کرد: این شیوه صید ماهی، می تواند حیات تمامی آبزیان و جمعیت و تنوع زیستی آنها را با خطرات جدی مواجه کرده به همین دلیل این اداره حسب وظیفه قانونی و با وجود کمبود امکانات، تمام تلاش خود را برای مقابله با این تخلفات انجام می دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار