تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج روستای چغامیش دزفول محروم از مدارس متوسطه دوم
پنج روستای بخش چغامیش دزفول با حدود پنجهزار نفر جمعیت از مدارس مقطع متوسطه دوم محروم می باشند
پنج روستای بخش چغامیش دزفول با حدود پنجهزار نفر جمعیت از مدارس مقطع متوسطه دوم محروم می باشند.

رئیس شورای اسلامی روستای خوزینه باقر از توابع بخش چغامیش دزفول روز دوشنبه گفت: روستاهای خوزینه باقر،دهنو،خوزینه بالا ،عاطی و حاجات از توابع بخش چغامیش دزفول حدود پنج هزار نفر جمعیت دارند که در هیچ کدام از این روستاها مدرسه متوسطه دوره دوم وجود ندارد و دانش آموزان این روستاها برای تحصیل ناچار اند به شهرهای شوشتر و دیگر شهرها سفر کنند.

علی سعدی افزود:این در حالی است که اکثر خانواده ها از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند و توان تامین هزینه رفت و آمد فرزندانشان را ندارند لذا از شورای روستا تقاضا دارند پیش از آغاز سال جدید تحصیلی این موضوع را پیگیری کنند.

وی هزینه ماهیانه رفت و آمد هر دانش آموز به روستای سید عنایت در 30 کیلومتری این روستاها جهت تحصیل در دوره متوسطه دوم را بین 700 تا یک میلیون ریال دانست و گفت: 28 دانش آموز دختر و 30 دانش آموز پسر این روستاها به علت مشکلاتی که برای تردد و رفت و آمد به مدارس شهرها و روستاهای مجاور دارند در سالهای تحصیلی گذشته ناچار به ترک تحصیل شده اند.

وی گفت:دانش آموزان پسر این روستاها برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم مجبورند به مدارس نی آباد،حاجات یا خیبر بروند و دختران مجبورند به مدارس شوشتر یا سید عنایت در 30 کیلومتری این روستاها بروند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:حداقل ظرفیت مدارس متوسطه دوم باید 80 دانش آموز باشد تا بتوان مدرسه ای در آن روستا احداث کرد.

عبدالمحمد جرجانی افزود:علاوه بر این کمبود دبیر تخصصی برای مدارس متوسطه دوم نیز یکی دیگر از مشکلات است که باید برای هر رشته و درس یک دبیر تخصصی به منطقه اعزام کرد .

وی گفت:تا جایی که امکانات آموزش و پرورش اجازه دهد امکانات و فضای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد ولی ارائه دبیر تخصصی برای چند دانش آموز هر رشته و ارائه فضای آموزشی برای تعداد اندکی دانش آموز در حال حاضر امکان پذیر نیست و دانش آموزان این مناطق می توانند در سال تحصیلی جدید به مدارس روستای سید عنایت ، میانرود،صفی آباد و شهر امام مراجعه کنند تا از تحصیل باز نمانند.

جمعیت دانش آموزی شهرستان دزفول بیش از 73 هزار نفر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار