تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۵۱۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
26 مجوز تاسیس در بخش صنعت دزفول صادر شد
از ابتدای سال جاری تاکنون 26 مجوز تاسیس و 4 پروانه بهره برداری در بخش صنعت دزفول صادر شده است که اعتبار این واحدها افزون بر 60 میلیارد ریال می باشد
رئیس صنعت ،معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 26 مجوز تاسیس و 4 پروانه بهره برداری در بخش صنعت دزفول صادر شده است که اعتبار این واحدها افزون بر 60 میلیارد ریال می باشد.

مهراب عبدالهی روز دوشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:صنعت،معدن و تجارت یک دستگاه تولید،توزیع و خدمات و بسترساز اشتغال می باشد که در سال گذشته توانسته زمینه اشتغال 750 نفر را فراهم کند.

وی افزود:حدود 15 هزار واحد صنفی در قالب 45 اتحادیه با جمعیتی افزون بر 30 هزار نفر در بخش صنعت و معدن دزفول فعال هستند که بخش صنعت دزفول با 350 واحد پنج هزار اشتغالزایی و بخش معدن با 55 واحد برای 550 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

عبدالهی با بیان اینکه دزفول به سمتی رو به حرکت است که می تواند قطب صنعتی منطقه شود اظهار کرد:در سال 95،دولت تدبیر و امید با حمایت از واحدهای صنعتی 250 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای رونق و توسعه بخش صنعت و معدن دزفول پرداخت کرد و صندوق کارآفرینی امید نیز پارسال 40 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک دزفول تزریق کرد.

عبدالهی گفت:در سال گذشته 54 مجوز تاسیس و 25 پروانه بهره برداری در بخش صنعت دزفول با اعتباری افزون بر 350 میلیارد ریال صادر شد .

وی با تاکید بر اینکه بخش صنعت و معدن دزفول نیازمند حمایت کلیه دستگاه های اجرای است گفت:باید ستاد صیانت و حمایت از سرمایه گذار و صنعت در شمال خوزستان با محوریت دزفول تشکیل شود .

وی افزود:متاسفانه واحدهای صنعتی نیمه فعال دزفول به علت همکاری نکردن بانک ها در تملک بانک ها قرار گرفته اند و در برخی موارد واحد صنعتی با 100 میلیارد ریال اعتبار در ضمات وام 20 میلیارد ریالی قرار گرفته و راکد مانده است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دزفول از دستگاه های خدمات رسان خواست با توجه به مشکلات خاص بخش صنعت خدمات واحدهای تولیدی و صنعتی را قطع نکنند زیرا قطع انشعاب یک واحد صنعتی آسیب جبران ناپذیری مالی و حتی جانی به صنعتگران وارد می کند.

عبدالهی اضافه کرد:علاوه بر این از برخی دستگاه های اجرایی دزفول از جمله دانشگاه علوم پزشکی،شهرداری و دیگر ارگان های دزفول تقاضا می شود از صنعتگران بومی حمایت کنند زیرا با وجود 60 واحد بتن ریزی در اکثر موارد بتن موردنیاز این واحدها از خارج شهرستان تامین می شود که این امر شایسته نیست.

وی گفت:با وجود حمایت هایی که می شود بخش صنعت به تنهایی نمی تواند مشکلات موجود را حل کند لذا تقاضا می شود دفتر حمایت از بخش صنعت در فرمانداری دزفول راه اندازی شود .

فرماندار دزفول نیز گفت:فرماندار و مجموعه فرمانداری آماده حمایت از بخش صنعت و معدن دزفول اند لذا اگر جایی کمبود یا خلائی احساس می شود اطلاعرسانی شود.

حبیب اله آصفی از دستگاه های اجرایی خواست در اجرای طرح های خود بتن مورد نیاز را با رعایت حقوق سرمایه گذار از دزفول تهیه کنند تا از تولیدکنندگان بومی حمایت شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار