تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۵۱۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بدهی 12 میلیاردی آموزش و پرورش آبادان به اداره برق
آموزش و پرورش و واحدهای آموزشی آبادان 12 میلیارد ریال به اداره برق بدهی دارند که این بدهی در موارد بسیاری در گذشته منجر به قطع برق این مراکز شده است
 مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت:آموزش و پرورش و واحدهای آموزشی آبادان 12 میلیارد ریال به اداره برق بدهی دارند که این بدهی در موارد بسیاری در گذشته منجر به قطع برق این مراکز شده است.

اعظم قاسمی زاده روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بدهی برق مدارس آبادان بسیار سنگین است و در صورتی که برای پرداخت آن چاره جویی نشود بسیاری از مدارس با شروع سال تحصیلی جدید با مشکل روبه رو خواهند شد.

وی اظهار داشت:در مناطق گرمسیر مصرف برق بالا است و در واحدهای آموزشی نمی توان از وسایل خنک کننده استفاده نکرد، به همین دلیل میزان بدهی برق مدارس بسیار بالا است.

مدیر آموزش و پرورش آبادان همچنین بر ایمن سازی فضاهای اطراف واحدهای آموزشی تاکید کرد و گفت:در اطراف بسیاری از واحدهای آموزشی جوی‌ های روباز و غیربهداشتی قرار دارد که هر زمان امکان بروز حادثه برای دانش آموزان وجود دارد ضمن اینکه مشکلات بهداشتی نیز برای مدارس ایجاد می کند.

قاسمی زاده تصریح کرد: تلاش ما بر این است که جذب نوآموزان پیش دبستانی برای سال تحصیلی آینده حتی با تقبل هزینه نوآموزان از سوی اداره، به حداکثر برسد، زیرا اینجا یک منطقه 2 زبانه است و لازم است نوآموزان در بدو ورود به دبستان این دوره را گذرانده باشند.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 6 هزار و 800 دانش آموز بی بضاعت در سال تحصیلی گذشته اظهار داشت: دانش آموزان بی بضاعتی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مراکز امور خیریه نیستند نیز شناسایی شده تا برای دریافت کمک برای کاهش هزینه های تحصیلی و پوشاک به مراکز امور خیریه معرفی شوند.

قاسمی زاده افزود: پوشاک مدارس تمام پیش دبستانی های روستاها و حاشیه شهر آبادان نیز رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت:به منظور ساماندهی پوشاک مدارس آبادان 36 واحد تولیدی تهیه پوشاک شناسایی و برای آنها شناسنامه تهیه پوشاک مدارس صادر شد.اولویت انتخاب گارکاه های تولیدی نیز استفاده از نیروی بومی است .

قاسمی زاده اظهار داشت:در سال‌ های گذشته تنها پوشاک 10 تا 15 درصد دانش‌ آموزان بی ‌بضاعت شهرستان تامین می ‌شد اما امسال برای اولین بار 100 درصد دانش‌ آموزان بی‌ بضاعت شهرستان تحت پوشش قرار می‌ گیرند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به 2 زبانه بودن دانش آموزان روستایی و حاشیه این شهر گفت:آبادان منطقه ای است که دانش آموزان 2 زبانه زیادی دارد و این مساله باعث کاهش رشد تحصیلی بویژه در مناطق روستایی شده است.

قاسمی زاده افزود:اکثر خانواده های روستا نشین زبان ملی را تا زمان ورود فرزندانشان به مدرسه آموزش نمی دهند و این مساله به مشکل بزرگی برای تدریس معلمان تبدیل شده و دانش آموزانی که تحصیل را آغاز می کنند با زبان ملی کاملا بیگانه هستند.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت دریافت هزینه در زمان ثبت نام در مدارس آبادان گفت:در مدارس دولتی و هیات امنایی هیچگونه مبلغی بابت ثبت نام از والدین دانش آموزان اخذ نمی شود و در صورت تخلف با مدیران خاطی برخورد قانونی می شود.

جمعیت دانش آموزی آبادان 54 هزار دانش آموز ثبت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار