تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۱۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطر ورود بیماری به کشور با واردات تخم مرغ
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش قیمت تخم مرغ توزیعی در میادین خبر داد و گفت: احتمال ورود بیماری از طریق واردات تخم مرغ به کشور وجود دارد
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش قیمت تخم مرغ توزیعی در میادین خبر داد و گفت: احتمال ورود بیماری از طریق واردات تخم مرغ به کشور وجود دارد.
 
ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت تخم مرغ نسبت به ١٠ روز قبل کاهش یافته است، اظهارداشت: حدود ٦٠٠ تومان قیمت تخم مرغ طی این مدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ٤٩٠٠ تومان است. رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره دلیل این مساله گفت: توزیع تخم مرغ توسط مرغداران در میادین میوه و تره بار از جمله دلایل این امر است.

نبی پور با اشاره به اینکه پیش از این تخم مرغ در میادین شانه ای ١٢هزار و ٥٠٠ تومان توزیع می شد، افزود: از روز گذشته بنا شده هر شانه از این محصول با قیمت ١١ هزار و ٥٠٠ تومان توزیع شود.وی درباره آخرین وضعیت صادرات نیز افزود: عملا صادرات همچنان صفر است.

نبی پور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر آزاد شدن واردات تخم مرغ تصریح کرد: واقعیت این است که کشور ما بر مبنای واردات بنا شده نه تولید؛ از هر کشوری که تخم مرغ وارد کنند قیمت آن از چیزی که الان در داخل داریم هم گران تر می شود.

وی با بیان اینکه ممکن است بیماری و آلودگی از این طریق وارد کشور شود، گفت: مسئولان به جای این کارها قیمت نهاده ها را کاهش دهند که قیمت تمام شده تولید پایین بیاید.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار