تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۵۱۴۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رودخانه دز پایلوت طرح پهبادی نجات غریق کشور شد
رودخانه دز همراه با شهرهای شمالی کشور به عنون پایلوت اجرای طرح پهبادی نجات غریق کشور انتخاب شد
فرماندار دزفول گفت:رودخانه دز همراه با شهرهای شمالی کشور به عنون پایلوت اجرای طرح پهبادی نجات غریق کشور انتخاب شد.

حبیب اله آصفی روز سه شنبه افزود: پیرو نشست های مختلفی که در خصوص ایمن سازی رودخانه دز برگزار شد و با توجه به اینکه یک جوان مخترع دزفولی کارشناس ساخت نرم افزار ایمن سازی رودخانه می باشد و در یکی از شرکت های معتبر کشور مشغول به کار است موضوع ساخت تعدادی پهباد جهت ایمن سازی رودخانه دز مطرح و دفتر ریاست جمهوری نیز با این طرح موافقت کرد.

وی افزود:با توجه به اینکه رودخانه دز سالانه پذیرای میهمانان و گردشگران فراوانی از سرتاسر کشور و استان می باشد و باتوجه به آمار تلفات و غرق شدگان، ایمن سازی رودخانه دز ضروری است لذا با موافقت دفتر ریاست جمهوری و تامین اعتبار ،در فاز نخست پنج پهباد برای ایمن سازی رودخانه دز تامین می شود.

وی هزینه تامین هر پهباد را حدود 700 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:در نظر داریم در فاز دوم این طرح تعداد پهبادها را به 10 عدد برسانیم تا بتوان در صورت بروز حادثه غرق در این رودخانه برای گردشگران و شناگران کلیه نقاط رودخانه را زیر پوشش پهبادی قرار گیرند.

فرماندار دزفول هزینه موردنیاز برای اجرای فاز دوم و تامین پنج پهباد دیگر را حدود سه میلیارد ریال دانست و گفت:برای اجرای این طرح کابلهایی در نقاط مختلف رودخانه دز و در عرض رودخانه نصب می شود و کابل دیگری نیز به موازات رودخانه تعبیه شده و دوربین های حرارتی بر روی کابل های مذکور نصب می شود .

آصفی ادامه داد:این دوربین های حرارتی علاوه بر اینکه توانایی حمل جلیقه و حلقه نجات را دارند با تجهیزات پیشرفته ای که بر روی آنها نصب می شوند قادر خواهند بود هنگام بروز حادثه برای فرد شناگر از طریق دمای بدن فرد حادثه دیده وی را شناسایی و اطلاعات را به صورت آنی به پهباد نجات منتقل کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد:این پهبادها توانایی تشخیص فردی که در رودخانه دچار مشکل شده است را نسبت به فردی که به دروغ و یا شوخی خود را به غرق زدگی زده از طریق سنجش درجه حرارت بدن دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول نیز در این خصوص به ایرنا گفت:با افتتاح یگان پهپادی هلال احمر دزفول حامد مجدی یکی از مخترعان دزفولی شاغل در یک شرکت معتبر طرح ساخت پهباد برای ایمن سازی رودخانه دز را به دفتر ریاست جمهوری ارائه کرد که جزء پنج طرح برگزیده و قابل اجرا در کشور شناخته شد.

عظیم رضایی مرساق افزود:با تایید این طرح که در شهرهای دارای رودخانه و دریا که نیاز به عملیات نجات غریق زیادی دارند پهبادهایی ساخته می شود که وظیفه رصد و شناسایی افراد حادثه دیده در نقاط حادثه خیز رودخانه را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه این مخترع دزفولی مسئولیت پیگیری و نصب این پهبادها را برعهده دارد گفت:قرار است طی قراردادی که شرکت سازنده با فرمانداری دزفول امضا می کند پنج پهباد از مسیر منطقه گردشگری علی کله تا پل شناور دزفول نصب شود .

وی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز این طرح از سوی دفتر ریاست جمهوری تامین می شود اظهار کرد:بر اساس این طرح کابلهایی در دوطرف رودخانه دز نصب می شود و دوربین های حرارتی 360 درجه ای که به چهار حلقه نجات مجهز هستند شعاع 600 متری را تحت پوشش قرار می دهند و به وسیله این دوربین ها به پهباد پیام رسانی می کنند.

وی ادامه داد:این دوربین ها با نور خورشید شارژ می شوند ضمن اینکه از باتری نیز در مواقع لزوم استفاده خواهد شد.

رضایی مرساق گفت:نخستین مکانی که برای نصب و راه اندازی این پهبادها در دزفول در نظر گرفته شده منطقه گردشگری علی کله می باشد زیرا این قسمت مجهز به ایستگاه امداد و نجات هلال احمر است.

وی افزود:طبق توافقی که صورت گرفته فرماندار دزفول موافقت خود را برای اجرای فاز دوم این طرح و تامین پنج پهباد دیگر اعلام کرده که در صورت امکان پنج پهباد دیگر برای سایر نقاط رودخانه مانند پارک دولت و چال کندی نیز تهیه خواهد شد.

رودخانه دز در شمال خوزستان با آبی سرد و زلال در تمام ایام سال به ویژه ماه های گرم سال میزبان مسافران و گردشگران و نیز خانواده های دزفولی است.

سالانه چندین حادثه برای شناگران در رودخانه دز رخ می دهد که برخی از این حوادث به مرگ افراد منجر می شود.

از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 نفر در رودخانه دز و کانالهای منطقه شمال خوزستان غرق شده اند.

در آخرین حادثه رودخانه دز که برای یک گروه 19 نفره از گردشگران در منطقه چال کندی دزفول اتفاق افتاد چهار نفر جان باختند و تاکنون از سرنوشت یک نفر دیگر از گردشگران خبری نیست.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
مرحوم محمد مهربان و تیم گردشگریش تاوان و هزینه این کار رو پرداخت کردن .اونها با جان شون و از دست دادن اون و داغدار شدن خونواده هاشون باعث این حرکت و حرکات بعدی شدن
ادم میمونه شکر کنه یا نفرین به برخی ها
که تا جون ادم ها به هدر نره کاری برای مردم نمیکنن
آقا هر کسی فکر و ایده ای داره رو جدی بگیرید و بزارید مردم رفاه و آرامش رو تجربه کنن
والهه شما هم از همین مردم هستید و هر کاری برای رفاه و ارامش اونها بکنید به خودتون برمیگرده هم این دنیا و هم اون دنیا اگه بهش اعتقاد دارید
پس همه دست به دست هم بدید و مردم رو به آرامش و رفاه که حقشون هست نزدیک و نزدیک تر کنید.
موفق و موید
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
1
اگر دوربینها و کابلها بسرقت نرند
:
:
:
آخرین اخبار