تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۵۱۴۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان:
دانشگاه صنعت نفت از وزارت نفت جدا نمی‌شود
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم صحت ندارد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم صحت ندارد.

عامر کعبی درخصوص انتشار خبری مبنی بر این که دانشگاه صنعت نفت قرار است به وزارت علوم ملحق شود، عنوان کرد: در این باره پیگیری‌هایی انجام شد و بنده در خصوص این موضوع نیز از آقای زنگنه، وزیر محترم نفت سوال کردم و وی نیز این خبر را تکذیب کرد.

وی افزود: دانشگاه صنعت نفت آبادان با قدمتی 78 ساله، از سال 1318 فعالیت خود را تحت عنوان آموزشگاه فنی آبادان آغاز کرده است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی در کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه معتبر، کاملا دولتی و در اختیار وزارت نفت است، گفت: بحث تفکیک آن از وزارت نفت نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی مطرح نبوده است و ما در مجموعه قانون‌گذاری به عنوان نمایندگان ملت اعتقاد داریم که باید این دانشگاه همچنان دولتی و در اختیار وزارت نفت بماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد که هیات علمی آن بیشتر تقویت شود، زیرا تقویت هیات علمی این دانشگاه موجب توسعه صنعت نفت خواهد شد.

کعبی افزود: مجموعه دانشگاهی صنعت نفت به دنبال ارتقای علمی و به‌روز شده در علوم نفت است و ان‌شاالله بتوانیم در شهرستان آبادان که همواره پیشتاز در این علم و صنعت بوده است، دانشگاه را متمرکز و به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار