تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۵۱۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی 13500 اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین
با توجه به حجم بالای سفر زائران اربعین با وسایل نقلیه جمعی 13 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ایام اربعین برای جابه جایی زائران پیش بینی شده است
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:با توجه به حجم بالای سفر زائران اربعین با وسایل نقلیه جمعی 13 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ایام اربعین برای جابه جایی زائران پیش بینی شده است.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در بازدید از پایانه مسافری شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:استان های خروجی زائران از کشور به مقصد عتبات عالیات عراق مشخص و بر اساس تقاضای استان های مختلف امکانات کشور برای کمک در ایام اربعین بسیج می شوند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی امسال به مرزهای خروجی کشور اضافه شده ، گفت: طبق برنامه ریزی پیش بینی شده خروج زائران اربعین حسینی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کرمانشاه از مرز خسروی انجام می شود.

شهرکی ثانوی افزود: طبیعی است که بخشی از ظرفیت های خالی اتوبوس ها که در استان های دیگر وجود دارد در ایام اربعین برای جا به جایی زائران به کار گرفته می شود.

وی نظارت میدانی و مدیریت بر حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین حسینی را مورد تاکید قرار داد و گفت:نظارت میدانی و مدیریت بر حمل و نقل جاده ای به صورت 24 ساعته انجام می شود.

شهرکی ثانوی، به خروج زائران حسینی اتباع خارجی از استان خوزستان به عراق اشاره کرد و گفت: در سال گذشته زائران پاکستانی و افغانستانی برای خروج از مرزهای ایران در اربعین حسینی به عتبات عالیات با اتوبوس های خود مشرف شدند و از اتوبوس های ما استفاده نکردند.

وی در ادامه گفت: بخشی از اتباع خارجی توسط حمل و نقل هوایی جا به جا شدند و بخشی جاده ای بود که عمدتا از اتباع کشور افغانستان بوده اند.

 مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) کشور از پارکینگ و پایانه ی مرزی شلمچه دیدن کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار