تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۱۵۱۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعهد ایجاد 395 فرصت شغلی توسط پارک علم و فناوری
پیش بینی می شود امسال با جذب 66 شرکت دانش بنیان 395 فرصت شغلی توسط پارک علم و فناوری در استان ایجاد شود
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پیش بینی می شود امسال با جذب 66 شرکت دانش بنیان 395 فرصت شغلی توسط پارک علم و فناوری در استان ایجاد شود.

بابک مختاری سه شنبه در کارگروه اشتغال خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: خوزستان با 80 شرکت دانش بنیان رتبه هشت کشور را در سطح بندی این شرکت ها دارد.

مختاری با اشاره به اینکه 15 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال از سوی شرکت های دانش بنیان در استان در نظر گرفته شده افزود: سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ایجاد اشتغال توسط این شرکت ها چهار درصد است .

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: 33 شرکت دانش بنیان در استان از صندوق نوآوری و شکوفایی 160 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند اما باید به سمتی حرکت شود که این شرکت ها آموزش لازم را برای تقویت شدن دریافت کنند تا از منابع خارج از استان برای هزینه های خود استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح مشاغل خانگی که توسط پارک علم و فناوری ایجاد می شود توضیح داد: در این طرح پارک مشاغلی که در حوزه نرم افزار هستند طراحی می کنند که در این حوزه تاکنون یکصد نفر آمادگی خود را اعلام کردند.

* دستگاه های اجرایی به آئین نامه جذب نخبگان توجه ندارند

رئیس بنیاد نخبگان استان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: آئین نامه ای برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی وجود دارد که تنها دستگاه هایی که به این آئین نامه توجه داشتند شرکت آب و برق و دانشگاه علوم پزشکی اهواز بوده اما متاسفانه سایر دستگاه های اجرایی به این مهم توجهی نداشته اند.

علی زراسوند عنوان کرد: امسال پیش بینی شده که بنیاد ملی نخبگان در استان 117 فرصت شغلی را ایجاد کند و 10 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز در ادامه بیان کرد: 44 درصد محصولات پتروشیمی کشور در ماهشهر تولید می شود و در حال حاضر 30 هزار نفر در این شرکت در حال فعالیت هستند.

علی عباسی با اشاره به ظرفیت هایی که برای سرمایه گذاران اقتصادی در این شرکت پتروشیمی وجود دارد افزود: شرکت پتروشیمی ماهشهر امکان در اختیار قرار دادن امکاناتی همچون 14.5 میلیون مترمکعب گاز، یک هزار و 530 مگا وات برق، 350 هزار مترمکعب آب، سوله و انبار و شرکت هایی برای تعمیر و نگهداری صنایع پتروشیمی برای سرمایه گذاران اقتصادی در این منطقه را دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار