تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
وضعیت آب آشامیدنی روستاهای شوش نگران کننده است
وضعیت آب آشامیدنی برخی مناطق روستایی شهرستان شوش نامطلوب و بعضا نگران کننده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:وضعیت آب آشامیدنی برخی مناطق روستایی شهرستان شوش نامطلوب و بعضا نگران کننده است.

یوسف پریدار عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شمال خوزستان گفت:تاکنون مورد حاد و خارج از انتظاری ناشی از آب آشامیدنی در مناطق روستایی شهرستان شوش مشاهده نشده است.

مهدیه توکلی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت:سه روز پیش در نشست شورای سلامت خوزستان مقرر شد اول شهریور نشستی با حضور مدیر کل آبفا خوزستان برای حل مشکل آب آشامیدنی مناطق روستایی شوش برگزار شود. وی افزود:لوله های آب برخی روستاهای شوش قدیمی هستند و لوله های آب از زمین های کشاورزی عبور می کند و تحت آسیب ادوات کشاورزی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه آب 38 روستای شهرستان شوش باید به شکل کامل تنظیم شود گفت:دانشگاه علوم پزشکی دزفول مستندات لازم را در خصوص مشکل آب برخی مناطق روستایی شوش ارائه کرده است تا آب تعدادی از روستاها در نقاط مختلف کلرسنجی شود .

توکلی با بیان اینکه در سال گذشته هشت بار این موضوع در نشست های شورای سلامت مطرح شده و شبانه روز کلرسنجی و آزمایش میکروبی آب انجام می شود گفت:اگر مشکلی وجود داشته باشد ورشد میکروبی مشاهده شود سریعا به آب وفاضلاب گزارش می شود.

وی افزود:حل مشکل آب شوش اعتبار نیازدارد لذا شهریورماه نیز در نشستی که برگزار می شود از استانداری تقاضا می کنیم تا در تامین اعتبار مورد نیاز برای آب آشامیدنی مناطق روستایی شوش تسریع شود.

وی افزود:علی رغم اینکه برخی روستاها با تانکر آبرسانی می شوند تاکنون مشکل حاد بیماری در روستاهای شوش مشاهده نشده است ولی هرچه سریعتر باید لوله ها تعویض و مشکل حل شود.

* مشکل نبود پزشک متخصص خون در مرکز آنکولوژی دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه به مشکل نبود پزشک متخصص خون برای درمان بیماران سرطانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت:مرکز درمانی امام حسن مجتبی (ع) یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی دزفول است که عمده کار آن توسط خیرین و با مشارکت دانشگاه انجام شده است .

وی افزود:در این مرکز درمانی خدمات به بیماران سرطانی از صفر تا 100 بصورت رایگان انجام می شود وقسمتی از هزینه های بیمار توسط خیرین و بخشی از سوی توسط دانشگاه تامین می شود.

وی گفت:مرکز انکولوژی دزفول 3 پزشک رادیوتراپیست دارد و یک پزشک انکولوژی نیز داشت که تمام امکانات را برای حضور این پزشک در دزفول تامین شد با این وجود پزشک مذکور که غیر بومی بود دزفول را ترک کرد و بدون اینکه طرحش به پایان برسد مرکز دزفول را رها کرد که برخورد اداری با وی صورت گرفت اما متاسفانه برخی مسئولان وزارت خانه در حق این پزشک چشم پوشی کردند که به وزیر بهداشت این موضوع گزارش شد .

وی افزود:این موضوع به نماینده دزفول نیز گزارش شده است و پیگیری زیادی در این خصوص صورت گرفته است .باتوجه به اینکه توزیع متخصصان در سطح کشور بصورت سالانه انجام می شود باید منتظر باشیم تا در توزیع بعدی متخصص انکولوژی را هر چه سریعتر جذب کنیم .

به گزارش ایرنا نبود پزشک فوق تخصص خون در دزفول موجب شده تا روند درمان بیماران سرطان خون با وجود مرکز خیریه امام حسن مجتبی (ع) متوقف شود و بیماران برای درمان به اهواز و سایر شهرهای کشور سفر کنند.

* درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ دزفول ویژه آموزشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:سیاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ این بود که در نوبت صبح درمانگاه تخصصی این بیمارستان به یک درمانگاه آموزشی تبدیل شود و محلی برای آموزش دانشجویان پزشکی باشد اما مدیر سابق بیمارستان خلاف این امر عمل کرد و مشکلاتی بوجود آورد .

وی با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده باعث ازدحام جمعیت در درمانگاه تخصصی بیمارستان دزفول شده است اظهار امیدواری کرد با راه اندازی 2 کلینیک تخصصی در این شهرستان مشکل ازدحام بیماران به این درمانگاه مرتفع شود.

* طرح تحول نظام سلامت

پریدار در ادامه با بیان اینکه شرکای وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح تحول نظام سلامت به تعهدات خود عمل نکردند گفت:قرار بود این طرح با سهم 10 درصدی هدفمندی یارانه ها ، یک درصد ارزش افزوده و بیمه کردن حداکثر 4،5 میلیون نفر دهک پائین جامعه اجرایی شود اما عملا این تعهدات از سوی سایر دستگاه های متولی محقق نشد.

وی اظهار کرد:باید براساس قولی که به وزارت بهداشت داده شد برنامه ریزی شود و هدفمندی یارانه به حوزه بهداشت اختصاص یابد تا بیماران نیازمند بتوانند با کمترین هزینه از پزشک متخصص بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه پرداخت کارانه پزشکاه این دانشگاه با 9 ماه تاخیر پرداخت می شود گفت:این در حالی است که پزشکان دیگر مطب ندارند و در آمد آنها تنها از محل مراکز درمانی دولتی است.

وی افزود:وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در فاز دوم طرح تحول نظام سلامت به جد در تلاش است تا دولت الکترونیک را اجرا کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار