تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۵۱۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به تحصیل ۲۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه٬ جزییات پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به تحصیل ۲۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه٬ جزییات پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.
 
دکتر عباس عبدشاهی اظهار کرد: برای سال تحصیلی 97-96 جهت پذیرش حدود ۳۲۰ دانشجو در ۱۳ رشته کارشناسی از طریق کنکور سراسری اعلام آمادگی شده است.
 
وی با اشاره به مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در ۲۹ گرایش مختلف در این دانشگاه تدریس می‌شود که امسال نزدیک به ۱۵۰ دانشجو در این گرایش‌ها پذیرش خواهند شد.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، ادامه داد: در مقطع دکتری نیز در پنج رشته زراعت٬ مکانیزاسیون کشاورزی٬ خاک‌شناسی٬ ترویج و علوم دام در هشت گرایش مختلف ۲۷ دانشجوی دکتری پذیرش می‌شوند. همچنین در هر رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری٬ تقریبا یک دانشجو از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان پذیرش شده است.
 
عبدشاهی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر حدود ۲۳۰۰ دانشجو در سه مقطع در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و تعداد اعضای هیات‌ علمی نیز ۸۷ نفر است؛ اما به احتمال زیاد این تعداد تا مهرماه امسال به حدود ۱۰۰ نفر خواهد رسید.
 
وی با اشاره به وجود سه دانشکده کشاورزی٬ مهندسی زراعی و عمران روستایی و علوم دامی و صنایع غذایی گفت: اکنون در حال پیگیری برای تاسیس دانشکده منابع طبیعی هستیم٬ برای این کار در حال حاضر یک گروه آموزشی برای این دانشکده وجود دارد و نیاز به اخذ مجوز برای دو گروه آموزشی دیگر وجود دارد که این کار نیز در حال پیگیری است.
 
به گزارش ایسنا، در نیم‌سال اول سال تحصیلی این دانشگاه، ثبت‌نام و انتخاب واحد در تاریخ 20 تا 22 شهریور و حذف و اضافه در تاریخ 10 تا 12 مهرماه انجام می‌پذیرد. شروع کلاس‌ها نیز از ابتدای مهر و تاریخ شروع و پایان امتحانات از 23 دی‌ماه تا 4 بهمن‌ماه خواهد بود.
 
همچنین برای نیم‌سال دوم این سال تحصیلی، مهلت انتخاب واحد از 9 تا 11 بهمن و مهلت حذف و اضافه دروس از 23 تا 25 همین‌ماه در نظر گرفته شده است. شروع نیم‌سال دوم تحصیلی نیز از 25 بهمن بوده و امتحانات از 19 تا 30 خرداد برگزار خواهند شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار