تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۵۱۴۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل زندانهای خوزستان :
کنترل هدفمند جمعیت کیفری از برنامه‌های مهم کیفری است
خوزنیوز: مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خوزستان در بازدیدهای دوره‌ای خود از زندانهای تابعه استان با حضور در زندان رامهرمز ، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و از نزدیک با زندانیان به گفتگو پرداخت.

به گزارش خوزنیوز؛ در این بازدید رضا پوستچی پس از بازدید از بخش های اداری به مدت دو ساعت با حضور در آسایشگاه های مختلف زندانیان از نزدیک با آنها به گفتگو پرداخت مسائل و برای رفع مشکلات قضایی مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

وی با تأکید بر اینکه تحلیل آمار جمعیت کیفری به ویژه جمعیت شناور که شامل افراد با اقامت کمتر از یک ماه در زندان می‌شود؛ گفت: برای حوزه‌های قضایی مختلف باید مستمرا معمول و این حساسیت ایجاد شود که این افراد حتی المقدور به زندان معرفی نشوند.

پوستچی افزود: کاهش جمعیت کیفری می باید به صورت هدفمند دنبال شود تا زندان از افرادی که می‌توانند وارد زندان نشوند خالی و فضای زندان ها برای نگهداری مجرمینی که جز معرفی و نگهداری آنان در زندان راهکاری وجود ندارد مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های رئیس کل دادگستری استان و بواسطه سیاست‌های کلان کیفری نظام قضایی کشور ، زندان باید به عنوان آخرین راهکار در برخورد با جرائم و به عنوان یک ضرورت مورد استفاده قرار گیرد اصلاح و تربیت مجرمین بدرستی انجام شود.

:
:
:
آخرین اخبار