تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۵۱۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش امکانات و فضای تصویربرداری در اورژانس بیمارستان گلستان
رئیس بیمارستان گلستان اهواز از راه‌اندازی دستگاه‌های فوق پیشرفته رادیولوژی، با افزایش فضای تصویربرداری در اورژانس بیمارستان گلستان خبر داد
رئیس بیمارستان گلستان اهواز از راه‌اندازی دستگاه‌های فوق پیشرفته رادیولوژی، با افزایش فضای تصویربرداری در اورژانس بیمارستان گلستان خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر اظهار کرد: با توجه به کمبود فضای تصویربرداری در مجتمع بزرگ اورژانس بیمارستان گلستان، که سالانه پذیرای بیش از 100 هزار بیمار است، فضای تصویربرداری از یک اتاق رادیولوژی به دو اتاق افزایش یافته و دو دستگاه رادیولوژی فوق پیشرفته دیجیتال در این بخش راه اندازی شده است.

وی گفت: این فضا در درون مجتمع سرپوشیده با تهویۀ مناسب سرمایشی و گرمایشی ایجاد شده تا از زحمت تردد بیماران برای انجام رادیوگرافی به بیرون از فضای سرپوشیده در گرمای طاقت فرسای خوزستان جلوگیری شود.
حی‌بر ادامه داد: نصب دو دستگاه رادیوگرافی فوق پیشرفته دیجیتال در مجتمع اورژانس موجب می‌شود تا امور مربوط به تشخیص رادیولوژی در همان مجتمع صورت پذیرد.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز بیان کرد: دستگاه‌های قدیمی به صورت آنالوگ بودند و امکان اتصال به سیستم انتقال تصاویر پزشکی (PACS) و بهره‌برداری از فناوری پزشکی از راه دور (Tele Medicine) را نداشتند اما دستگاه‌های فوق پیشرفتۀ جدید با عالی‌ترین کیفیت تصاویر علاوه بر کمک به دستیابی به بهترین تشخیص، قادرند اطلاعات تصاویر را به بخش های مختلف بیمارستان و حتی دیگر مراکز درمانی در اقصی نقاط کشور یا جهان ارسال کنند.

حی‌بر افزود: سیستم فوق پیشرفته‌ای که برای انجام امور رادیولوژی در اورژانس بیمارستان گلستان اهواز نصب شده است، در کاهش دُز جذبی پرتوهای مضر و حفاظت جامعه از پرتوهای زیانبار بسیار مؤثر هستند و با معاینۀ مناسب پزشکی و کاهش درخواست های رادیوگرافی و تصویربرداری رادیولوژی تنها در حد ضرورت، بیش از پیش می‌توان جامعه را از دریافت غیرضروریِ اشعه های زیان بار محافظت کرد.

وی تصریح کرد: بیماران نباید از پزشکان درخواست تصویربرداریِ بیش از حد داشته باشند و در صورت نیاز به تصویربرداری از بیمار، همراهان بیمار نباید وارد اتاق رادیوگرافی شوند و در صورت الزام به ورود همراه، وی حتماً باید برای حفاظت در برابر پرتو ایکس، روپوش سربی بپوشد.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: به زودی علاوه بر بخش رادیولوژی دیجیتال اورژانس، بخش رادیولوژی دیجیتال در مجتمع جدید درمانگاهی این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

حی‌بر گفت: علاوه بر دستگاه‌های سی.تی.اسکن موجود، دستگاه سی.تی.اسکن فوق پیشرفته اورژانس به زودی راه‌اندازی خواهد شد تا زحمت انتقال بیماران به بخش سی.تی.اسکن مرکزی بیمارستان کاهش یابد.

وی افزود: با بهره‌برداری از دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال فوق پیشرفته در اورژانس، تعداد دستگاه‌های رادیولوژی فعال در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز به 7 دستگاه افزایش می‌یابد. بیمارستان گلستان اهواز با دارا بودن مجموعه‌ای بزرگ از دستگاه‌های پیشرفتۀ رادیولوژی، سونوگرافی، سی.تی.اسکن، ام.آر.آی، پزشکی هسته ای و... اولین و مجهزترین مرکز تصویربرداری جنوب غرب کشور است که همواره برای حفظ کیفیت تشخیص بیماری‌ها، در حال ارتقا است.
:
:
:
آخرین اخبار