تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۵۱۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات جانبازان و معلولان خوزستان دومین هیات برتر کشور شد
هیات جانبازان و معلولان خوزستان ظرف 2 سال اخیر جهش بسیار خوبی داشته به همین دلیل عنوان دومین هیات برتر کشور را به خود اختصاص دهد
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور گفت: هیات جانبازان و معلولان خوزستان ظرف 2 سال اخیر جهش بسیار خوبی داشته به همین دلیل عنوان دومین هیات برتر کشور را به خود اختصاص دهد.

محمود خسروی وفا چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات جانبازان و معلولان خوزستان در مجتمع طلائیه اهواز اظهار کرد: هیات استان همیشه از هیات های برتر کشور بوده و در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی و کارهای فرهنگی و آموزشی اقدامات بسیار موثری انجام داده که موجب رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولان در سطح استان شده است.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان خوزستان با بیان این که ورزشکاران خوزستان با عملکرد درخشان خود در میدانهای بین المللی سطح انتظارات فدراسیون را بالا برده اند، افزود: خوزستان سرشار از استعدادهای درخشان در ورزش جانبازان و معلولان است و همیشه ورزشکاران بسیار موثری در تیم های ملی داشته که در رقابت های مختلف افتخار آفرین بودند. حضور افرادی مانند جواد حردانی که در 4 دوره المپیک کسب مقام کردند نشان از لزوم توجه بیشترو ویژه به ورزش جانبازان و معلولان استان دارد.

وی در خصوص تخصیص بودجه این فدراسیون به هیات های ورزشی گفت: بودجه ای که به هیات ها تزریق می کنیم عموما از سوی وزارت ورزش به ما پرداخت می شود اگرچه سعی می کنیم در این خصوص اولویت بندی کنیم و به هیات های برتر بودجه بیشتری پرداخت کنیم. با توجه به پیشرفت هیات جانبازان و معلولان استان در 2 سال اخیر بنا داریم در اولین جلسه هیات رییسه فدراسیون تصمیماتی گرفته شود تا به وضعیت ورزشکاران جانباز و معلول استان بیشتر رسیدگی شود.

خسروی وفا در ادامه به وضعیت مجموعه ورزشی کوی طلاب اهواز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مجموعه کوی طلاب اهواز به یک آثار باستانی تبدیل شده است و هر موقع به اهواز سفر می کنم از این مجموعه نیمه کاره بازدید می کنم که در یک ماه اخیر اقدامات بسیار خوبی برای راه اندازی این مجمع صورت گرفته و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ظرفیت ورزشکاران جانباز و معلول استان در مسابقات المپیک و جهانی بسیار بالا است وجود مجموعه کوی طلاب برای ورزشکاران این استان ضروری است و امیدواریم بچه های این استان هر چه سریع تر از یک مجموعه خوب برخوردار شوند.

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان گفت: هیات جانبازان و معلولان استان یکی از موفق ترین هیات های کشور به شمار می رود که بسیار منظم و با برنامه عمل می کند و باید برای سایر هیات های استان الگو باشد.

وی افزود: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان و شخص استاندار تاکید ویژه بر حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول استان دارند چرا که این هیات با زیر مجموعه داشتن رشته های فراوان، خانواده بسیار بزرگی است لذا باید به هر شکلی از آن ها حمایت کرد.

وی عنوان کرد: کسب مدال های رنگارنگ جهانی توسط ورزشکاران جانباز و معلول استان در یک ماه اخیر نشان از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای استان در ورزش جانبازان و معلولان کشور دارد لذا از امروز تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این هیات انجام خواهیم داد تا قشر معلول و جانباز ما به راحتی و با امکانات فراوان به امر ورزش بپردازد.

حیدری در خصوص مجموعه کوی طلاب اهواز گفت: در سال های گذشته احداث مجموعه کوی طلاب همزمان با دو استان دیگر کلید خورد اما متاسفانه هنوز به بهره برداری نرسیده این در حالی است که 5 سال از زمان احداث آن دو مجموعه در هر دو استان می گذرد لذا امیدواریم مجموعه کوی طلاب که یکی از دغدغه های مهم ورزشکاران جانباز و معلول است، با حمایت مجموعه مدیریتی استان تا پایان سال 96 به طور کامل به بهره برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: به دستور استاندار مجوز سه بیلبورد جهت تبلیغات اختصاصی اداره کل ورزش و جوانان استان را گرفتیم و از این طریق بنا داریم به معرفی ورزشکاران موفق بپردازیم تا مردم بیشتر با آن ها آشنا شوند.

وی همچنین از برگزاری آیین تجلیل از قهرمانان جانباز و معلول استان در شهریورماه خبر داد و گفت: در این مراسم از دو ورزشکار استان محمود احمدی بلوطکی و جواد حردانی به طور ویژه تجلیل می شود، محمود احمدی با کسب دو نشان طلای جهان، الگوی جوانان خوزستانی است و امیدواریم روزی این ورزشکار طلای مسابقات پاراالمپیک را کسب هم کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار