تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح جزئیات حادثه انتشار گاز کلر در دزفول
شهردار دزفول با تشریح جزئیات حادثه انتشار گاز کلر در این شهر گفت: مدیریت این بحران از سوی نیروهای امدادی ، آتش نشانی و بسیج با کمترین امکانات و آموزش قابل تقدیر است
حادثه انتشار گاز کلر در دزفول 509 مصدوم بر جای گذاشت.

محمدرضا کرمی نژاد روز چهارشنبه در نشست پدافند غیر عامل شهرستان دزفول افزود:ساعت 20:52 دقیقه شنبه 21 مردادماه حادثه نشت گاز کلر اطلاع رسانی شده و در پی آن نیروهای امداد سازمان آتش نشانی در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود:با حضور نیروهای آتش نشانی و پلیس در اطراف رودبند ، میدان الف دزفول و پارک دووه تخلیه شدند که اقدامی سریع و به موقع بود ،پس از آن با کمک نیروهای آتش نشانی محل نشت گاز کلر مشخص شد و منابع گاز کلر با آب خنثی شدند .

وی گفت: با وجود اینکه برخی از نیروهای امدادی تصور می کردند آب پاشی روی سیلندر گاز کلر موجب انفجار می شود اما طبق نظر کارشناسی آب پاشی روی سیلندر انجام شد و از غلظت گاز کاسته شد که اگر عملیات رقیق سازی انجام نمی شد صدمات جبران ناپذیر بیشتری رخ می داد و احتمال تلفات وجود داشت.

شهردار دزفول با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی آموزش های لازم را برای مقابله با گازهای شیمیایی ندیده اند و از کمترین امکانات که لباس مخصوص می باشد نیز بی بهره می باشند از سازمان پدافند غیرعامل خواست دوره های آموزشی ویژه نیروهای آتش نشانی برگزار کند.

کرمی نژاد به امکانات محدود شهرداری برای مهار حادثه نشت گاز کلر اشاره کرد و گفت:در دو ماه گذشته با دو حادثه بحرانی چال کندی و نشت گاز کلر در دزفول مواجه بودیم که با بسیج کلیه دستگاه های اجرایی این دو بحران رفع شد اگر چه هنوز از سرنوشت یکی از گردشگران حادثه چال کندی خبری نیست.

وی گفت:در حوادثی که اتفاق می افتد نیروهای آتش نشانی از حداقل امکانات برای مهار حوادث برخوردارند که پله هیدرولیک یکی از ضروریات آتش نشانی است که برای تهیه آن 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

وی گفت:نیروهای آتش نشان دزفول در حادثه نشت گاز کلر لباس فرم مناسب نیز نداشتند و لباسها را به نوبت تعویض می کردند که برخی از آنها ممکن است به علت قرار گرفتن در معرض گاز شیمیایی دچار مشکلاتی ریوی شده باشد.

جمال الدین برفر مدیر آب وفاضلاب دزفول نیز در این نشست عامل انسانی را عامل موفقیت کنترل و مدیریت حادثه نشت گاز در دزفول دانست و گفت:اگر هنگام نشت گاز کلر از سمت رودخانه بادی به سمت شهر می وزید فاجعه بزرگی رقم می خورد که لطف خدا در این مورد شامل حال ما شد و این موضوع اتفاق رخ نداد.

وی افزود:شرکت آبیاری قدیم یک شرکت خصوصی است که از 40 سال پیش این سیلندرهای گاز کلر را در محل نگهداری کرده بود.

وی افزود:هرساله دو مانور اطفای حریق و مبارزه با گاز کلر در آبفا دزفول برگزار می شود تا نیروهای آبفا آمادگی مقابله با این حوادث را داشته باشند.

حبیب اله آصفی فرماندار دزفول نیز گفت:در حال حاضر سیلندرهای گاز کلر به تاسیسات آبفا منتقل شده اند که گاز یکی از سیلندرها که نشت کرده بود تخلیه شده و در حال حاضر در شرایط ایزوله هستند .

وی آموزش شهروندی را یکی از ضرورت های یک جامعه مدنی دانست و گفت:خلا آموزش شهروندی در استان خوزستان مشهود است .

آصفی در ادامه به تشریح مسایل و به مشکلات شهرستان دزفول در بخش های مختلف از جمله مخابرات و بهداشت و درمان پرداخت و گفت:شهرستان دزفول از نظر زیرساخت های مخابراتی در رتبه انتهایی استان خوزستان قرار دارد به طوری که پنج کیلومتری شهر دزفول زیر پوشش آنتن مخابرات نییست.

وی افزود:با پیگیری های انجام شده اعتباراتی برای حل مشکل مخابرات روستاهای دزفول اخذ شد که امیدواریم بخشی از محرومیت این شهرستان برطرف شود.

وی افزود:علاوه بر این دزفول در شاخص های درمانی به علت اینکه باید به شهرها و استانهای همجوار نیز خدمات رسانی کند دچار برخی عقب ماندگی هاست.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اقبال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
هر دم از این باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد
:
:
:
آخرین اخبار