تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۵۱۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استانداری خوزستان:
استانداری خوزستان باید معاونت بحران داشته باشد
در استان های بحران خیز مثل خوزستان، استاندار باید معاون بحران داشته باشد تا به موقع در زمینه مهار بحران ها عمل شود
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در استان های بحران خیز مثل خوزستان، استاندار باید معاون بحران داشته باشد تا به موقع در زمینه مهار بحران ها عمل شود.

فرامند هاشمی زاده پیش از ظهر امروز شنبه در کارگاه تخصصی آموزشی پیشگیری و مدیریت حریق در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز اظهار کرد: این سمینار یکی از ضرورت هایی است که به دلیل وسعت روبه گسترش آتش سوزی در کشور برگزاری آن لازم و ضروری است. تشکیل چنین کارگاه هایی به شرط عملیاتی شدن و تداوم پیدا کردن ضروری خواهد بود.

وی افزود: از نظر آماری چه در صنایع و یا عرصه های جنگلی و مقطعی آمار بسیار پایین تر از وضعیت فعلی است؛ هر ساله در حد ۲۵ هزار هکتار آتش سوزی را داریم و به صورت روزانه افزایش پیدا می کند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با طرح این سئوال که چرا باید سرمایه سالیان دراز با آتش سوزی از بین برود، گفت: متأسفانه برخی مواقع صنعت بسیار مهم و با ارزش هم در طول چند ساعت به خاکستر تبدیل می شود و به نظرم همه این حوادث به رعایت استانداردها و اصول ایمنی و HSE برمی گردد.

هاشمی زاده پیشنهاد داد: در استان هایی مثل خوزستان که وضعیت بحرانی و مجموعی از بحران ها را در خود دارند و سیل، باد، باران، تگرگ، طوفان، گرد و غبار از جمله بحران های این استان است باید معاون بحران را برای استاندار تعیین کنند تا قدرت مانور و تصمیم گیری ها بالاتر برود.

وی با بیان اینکه اگر مدیر ما با مسئله ایمنی و HSE آشنایی کامل داشته باشد آن وقت واکنش و اقدامات بهتری خواهد داشت، گفت: اخذ HSE در همه بخش های منابع طبیعی و صنعت، احداث پایگاه ها در مناطق حادثه خیز با تجهیزات و امکانات، تکیه بر کمک های مردمی (خیلی روی این موضوع باید کار کرد)، تختصیص اعتبارات کامل (با توجه به اینکه کشور حادثه خیز است) و ارزیابی فعالیت ادارات کل بحران کشور از دیگر پیشنهادات است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اعلام این خبر که از ستادهای بحران فعال در خوزستان تقدیر می شود، ادامه داد: معین ساختن شهرستان ها برای حوادث خاص سایر شهرستان ها از جمله مسائلی است که در خوزستان اجرایی شده و پیشنهاد اجرای آن در کشور را هم داریم.

هاشمی زاده عنوان کرد: عمدتا عوامل انسانی علت اصلی در حوادث و آتش سوزی های رخ داده است؛ بنابراین اشتغالزایی از طریق دخالت دادن مردم برای حفاظت و نگهداری از سرمایه های منابع طبیعی و جنگل ها را پیشنهاد می کنم.

این کارگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی، پیشگیری به موقع، اقدام و مقابله سریع، همکاری در اطفاء و جبران آسیب ها و خسارت ها برگزار شد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
یعنی تا حالا نداشته؟؟!!
ای وای از این ساختار سازمانی و سو مدیریت ؟؟!
اقا اینجا از هر استانی واجب تره
هر ماه یه بحران داریم
سه ماه بحران گرما و اتش گرفتن و غرق شدن داریم
سه ماه بحران ریز گردها و با دو خاک داریم
سه ماه بحران قطعی برق و گرفتگی معابر و آب ریزی جاده ها رو داریم
و سه ماه هم بحران مسائل آلرژی و حساسیت و الودگی ها
البته همپوشانی هم دارند
مثلا بحران های زیست محیطی کل سال داریم
بحران آب و شوری آب سدها را هم بگذارید روش؟؟
کمه یا باز ه بگیم؟؟!!
خدایا خودت به دادمون برس از این برخی نامسئولین دیگه جون به لب شدیم
چرا ما ؟
چرا اینجا و چرا تو این مقطع از زندگی؟؟
ای وای
ای وای
:
:
:
آخرین اخبار