تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاد دانشگاه تهران:
نزدیکی مردم اهواز به خطوط نفت یک تهدید بالقوه است
نزدیکی بیش از حد جمعیت و مردم اهواز به خطوط انتقال نفت یک تهدید بالقوه است که باید مدیریت شود
 استاد دانشگاه تهران گفت: نزدیکی بیش از حد جمعیت و مردم اهواز به خطوط انتقال نفت یک تهدید بالقوه است که باید مدیریت شود.

فرشاد نورایی پیش از ظهر امروز شنبه در کارگاه تخصصی آموزشی پیشگیری و مدیریت حریق در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز در ارتباط با حوادث و بحران های صنایع شیمیایی اظهار کرد: نشت دو کیلوگرم از یک ماده سمی در ایتالیا، باعث آوارگی ۷۰۰ نفر و تلف شدن هزاران دام و همچنین پخش ۴۰ تن از یک ماده سمی در بوپال هند نیز باعث اشتباه در عملیات تعمیراتی و نقض تجهیزات شد.

وی افزود: یک مخزن به تنهایی در پتروشیمی بوعلی آتش گرفته و بحرانی شاید در سطح ملی ایجاد کرد. در آن حادثه یک گیربکس ناقص به لحاظ فنی باعث ایجاد یک بحران ملی شده بود و در شأن صنعت نفت با قدمت بیش از ۱۰۰ سال نیست.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به یک تهدید بالقوه در اهواز با توجه به نزدیکی خطوط انتقال نفت به جمعیت و مردم تصریح کرد: خوزستان یک استان خاص و در بالادستی و پائین دستی نفت، پتروشیمی و همچنین خطوط لوله در برخی مناطق آن چنان به جمعیت نزدیک هستیم که باورکردنی نیست.

نورایی با اشاره به دارایی ها، انسان، اعتبار و محیط زیست به عنوان محلی برای آسیب در صنعت پتروشیمی گفت: پیچیدگی به لحاظ علت، فرآیند و آثار، گستردگی جغرافیایی از لحاظ مکان، زمان و پراکندگی و تنوع از لحاظ فنی، ایجاد و زمان از جمله دشواری مهار حوادث صنعت پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه صنعت و جامعه مهندسی باید درگیر و همکاری خوبی با مقامات استانی و مسئولان بحران داشته باشند، یادآور شد: ایجاد جو همکاری سازنده با صنعت و جامعه مهندسی، تشویق حرکت های سازماندهی پیشگیرانه درونزا، آگاهی بخشی به ذینفعان و اطلاع رسانی مسئولانه، کمک به ایجاد زیرساخت های قانونی شفاف و حرفه ای (متأسفانه در کشور ما هیچ سازمانی متولی قانونگذاری برای ضبط و ربط ایمنی حرکت در نفت و به ویژه پتروشیمی نیست) و تقویت هماهنگی برای مهار بحران و کاهش خسارات از جمله پیشنهادات است.

این کارگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی، پیشگیری به موقع، اقدام و مقابله سریع، همکاری در اطفاء و جبران آسیب ها و خسارت ها برگزار شد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
آره دیگه نه فقط نفت شده تهدیدمون
بلکه آب هم شده برامون تهدید
هوا هم شده تهدید برامون
کلا" همه چیزهای طبیعی و خوب برای ما شدن تهدید
یعنی هر چیزی که میتونست فرصت باشه برعکس شده تهدید
آقا هوا گرمه خوب باید از انرژی خورشیدی استفاده کنیم به هر صورتی که میشه
اگه آب آلوده شده باید تصفیه خونه هامون رو بهتر کنیم و بریم به سمت کارهای علمی برای کمک به مردم
اگه گرد و غبار زیاد شده و مریضی و آلرژی و تنفس خوب باید مراکز درمانی و کلنیک آلرژی بیاریم استان
و
....
همه چیز باید با فکر باز و روشن و خوش بینی و توسعه باشه
نه با بدبینی و فکر فرار
العاقل فی الاشاره
موفق باشید
:
:
:
آخرین اخبار