تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۱۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده در تذکر شفاهی مطرح کرد؛
خشکی ۳۰۰ دشت با سیاست‌های اشتباه وزارت نیرو در ادوار گذشته
امروز در کشور در خصوص آب به بحران واقعی رسیدیم و در بسیاری از مناطق کشور به دلیل سیاست‌های آبی اشتباه در گذشته مردم وارد اختلافات جدی شدند. در کجای کشور می‌توان گفت که مشکل آب وجود ندارد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از سیاست‌های غیرکارشناسی وزارت نیرو در ادوار گذشته تأکید کرد: بسیاری از این سیاست‌ها سبب خشک شدن ۳۰۰ دشت در کشور شده است.

خشکی ۳۰۰ دشت با سیاست‌های اشتباه وزارت نیرو در ادوار گذشته

عباس پاپی زاده در نشست علنی عصر روز شنبه، 28 مرداد ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در تذکر شفاهی گفت: امروز در کشور در خصوص آب به بحران واقعی رسیدیم و در بسیاری از مناطق کشور به دلیل سیاست‌های آبی اشتباه در گذشته مردم وارد اختلافات جدی شدند. در کجای کشور می‌توان گفت که مشکل آب وجود ندارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: از مجموعه 610 دشت کشور بیش از 300 دشت خشک شده و عملاً کشور وارد مرحله بحران شده و امکان برداشت از این دشت‌ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست، در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به دلیل سیاست‌های اشتباه وزارت نیرو در گذشته تمام آب سفره‌های زیرزمینی این استان‌ها نابود شده است به طوری که ساکنان اکثر روستاها در این مناطق به دلیل نبود آب آشامیدنی مهاجرت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی به دلیل دست‌اندازی وزارت نیرو در حقابه زیست محیطی دریاچه استراتژیک ارومیه وارد مرحله بحرانی و فاجعه زیست محیطی قرن شده اند، به طوری که تعدیل طوفان نمک که هزاران بار از طوفان ریزگردها خطرناک‌تر است حیات انسانی و گیاهی را در این استان‌ها به خطر انداخته است، در استان‌های همدان به دلیل همین سیاست‌ها در زمان وزارت وزرای قبلی سفر‌ه های آب زیرزمینی از بین رفته و امروزشاهد نشست خطرناک و گسترش نشست دشت‌های این استان هستیم. معلوم نیست فردا کدام شهر در این استان‌ها به عمق زمین فرو خواهد رفت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: سد گتوند در استان خوزستان به عنوان شاهکار وزارت آقای بیطرف تبدیل به بزرگترین کارخانه آب نمک جهان شده است به طوری که دشت بزرگ خوزستان را برای همیشه به نابودی کشانده است. این‌ها از مسائل کوچک مدیریت مخرب وزارت آقای بیطرف است. آزموده را آزمودن خطاست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
امید
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
ولی کی که اهمیت بده
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
خیر همه گوش میدهند و این وزیر هم رای نیاورد
ایشاله یکی بهتر بیاد نه بدتر فقط
:
:
:
آخرین اخبار