تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۵۱۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هماهنگی فرا تشکیلاتی لازمه کلید خوردن فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری
طرح ۵۵۰ هزار هکتاری می توان بعنوان رفع کننده معضلات زیر بنایی استان عمل کند طرحی که سال ها است به طول انجامید و توصیه های بزرگان کشور را با خود به همراه داشته است. این یک طرح ارزشمند است که بعد از سال ها سرانجام برای به پایان رساندن آن کشور تمام نیرو و توان خود را وارد میدان کرده است
طرح ۵۵۰ هزار هکتاری می توان از آن بعنوان رفع کننده معضلات زیر بنایی استان نام برد. طرحی که سال ها است به طول انجامید و توصیه های بزرگان کشور را با خود به همراه داشته است. این یک طرح ارزشمند  بعد از سال ها سرانجام برای به پایان رساندن آن، کشور تمام نیرو و توان خود را وارد میدان کرده است.  

با پیش رو داشتن سال پایانی فاز اول طرح است550 هزار هکتاری و با توجه به برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده، امیدواری اتمام این طرح در فاز اول از سوی مسئولین در سال جاری داده شده است.

لذا باید گفت اجرای فاز دوم نیاز به یک عزم ملی دارد که سازمان هایی از قبیل سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو، شورای اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو هماهنگی های لازم را در تکمیل شبکه های اصلی ورود کنند. از این رو می توان گفت فاز دوم نیاز به عزم و هماهنگی فرا تشکیلاتی خارج از وزارت جهاد کشاورزی دارد.

با پایان یافتن فاز اول، طرح 550 هزار هکتاری گشایشی به افزایش تولید، اشتغال و راندمان آبیاری می‌کند. این طرح با اخذ اعتبار از صندوق توسعه ملی و با کمک های وزارت نیرو  خدمات ارزشمند خود را به مردم خوزستان ارائه خواهد داد.

شاید مشکل اصلی این طرح که گریبانگیر حوزه دز و کارون نیز شده است، آبیاری سنتی اراضی است که مشکل صدور مجوز آب را به همراه دارد. با صدور مجوز از سوی وزارت نیرو و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه در فاز دوم شاهد بالا رفتن راندمان آبیاری و تولید محصول بیشتر خواهیم بود.

گفتنی است مدیر حوزه دز و کارون اعلام آمادگی اجرای فاز دوم را در برخی مناطق در صورت تخصیص اعتبارات اعلام آمادگی کرده است. در حال حاضر نیز با توجه به  تصویب میزان آب لازم، سازمان برنامه بودجه در حال تعریف منابع است تا فعالیت های اجرایی به زمان مقرر استارت بخورد.
:
:
:
آخرین اخبار