تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۵۱۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهداشت و درمان رامهرمز در وضعیت قرمز!
شهرستان رامهرمز با دارا بودن دو بیمارستان با مشکلات بسیاری روبروست و در وضعیت قرمز به سر می‌برد
شهرستان رامهرمز با جمعیتی بالغ‌بر 125 هزار نفر و 4 بخش مرکزی، ابوالفارس، رود زرد ماشین و سلطان‌آباد و با توجه به محوریت بین چندین شهر استان متأسفانه فاقد امکانات پزشکی مناسب و حضور پزشکان متخصص است. آنچه بیشتر مایه تأسف است این است که کمتر پیش‌آمده جوانانی از این شهر که به‌افتخار پزشکی نائل‌آمده‌اند به رامهرمز برگردند و آن‌هایی که آمدند و ماندند باعث افتخار است که به مردم زادگاهشان ادای دین کرده‌اند.

یکی از شهروندان رامهرمزی گفت: جاده رامهرمز به اهواز سال‌های سال است که همه‌روزه شاهد رفتن بیماران زیادی از این شهر به مرکز استان است و گاهی شاهد برگشت جنازه عزیزانی هستیم که به علت عدم درمان مناسب و سایر مسائل دیگر فوت کرده‌اند.

 کوروش کمایی افزود: با همه تلاش‌هایی که طی سالیان گذشته تاکنون در حیطه پزشکی در این شهر روی‌داده اما هنوز شاهد نارسایی‌ها و کمبودها و مشکلات عدیده‌ای هستیم که برخی به مسؤولان و برخی به مردم برمی‌گردد.

شیوه مدیریتی در رامهرمز سنتی است

یکی دیگر از شهروندان رامهرمز اظهار داشت: رامهرمز همیشه از محرومیت‌های بسیار زیادی رنج‌برده است که یک از آن‌ها در بخش بهداشت و درمان است زیرا که شیوه مدیریتی در این شهر سنتی است و دیگر پاسخگوی نیاز جامعه امروز نیست.

عباس کمالوند ادامه داد: افرادی هم تحت پوشش هر مسؤولیتی آمدند و جلسه گرفتند و رفتند که درنتیجه مردم ماندند و شعارها و وعده‌های دهن‌پرکنی که تاکنون هیچ سودی نداشته است.

دروغ تحویل مردم ندهند

یک خانم شهروند رامهرمزی نیز گفت: متأسفانه وعده دادن و دروغ‌گویی در جامعه ما باب شده است و نمی‌دانم مسؤولی که نمی‌تواند و یا وضعیت مملکت اجازه نمی‌دهد چرا باید وعده‌های دروغین به مردم بدهد.

وی افزود: رامهرمز پزشک در همه تخصص‌ها یا ندارد و یا طرحی هستند و بعد از اتمام طرح می‌روند حالا مسؤولی که این مورد کوچک را نمی‌تواند برآورده کند چرا ادعا کند که رامهرمز را قطب پزشکی شمال شرق خوزستان خواهد کرد.

وی همچنین گفت: مردم این شهرستان اغلب برای درمان باید هزینه‌های زیادی را تحمل کرده و به شهرهای اهواز، بهبهان، شیراز، تهران و یا اصفهان بروند و این برای مسؤولان شهرستان و استان بسیار نامناسب است.

شب‌های اورژانس بیمارستان مادر، فاجعه است

شهروند دیگری گفت: چرا باید در سطح شهر رامهرمز فقط یک مرکز سونوگرافی و رادیولوژی باشد، چرا شب‌ها اورژانس در بیمارستان مادر رامهرمز مصیبت است و ازدحام جمعیت، هم پزشک و هم مردم را کلافه کرده است، چرا باید اورژانس بیمارستان مادر فقط 14 تخت اورژانسی و یک فضای محقر داشته باشد و چراهای بسیار دیگر که شرم‌آور است.

علی روستایی ادامه داد: چه کسی در این میانه مقصر است؟ کم‌کاری مسؤولان شهری، استانی و یا کشوری؟ به‌هرحال هر کس که مقصر باشد باید جوابگوی مردمی باشد که در گرمای 60 درجه نیازمند امکانات بهتر پزشکی هستند.

وی افزود: متأسفانه مدیریت‌ها در رامهرمز بسیار ضعیف است و اغلب به روزمرگی دچار شده‌اند و در برخی از ادارات هم انتصاب مدیران غیر دستگاهی و غیر فنی آسیب‌های فراوانی در همه زمینه‌ها به این شهرستان وارد کرده است و این روند با برخی انتصاب‌ها همچنان ادامه دارد.

داشتن 2 اورژانس برای رامهرمز به صلاح نیست

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز اظهار داشت: داشتن 2 اورژانس با توجه به کمبود نیرو و بودجه در حال حاضر به صلاح نیست.

علی ابراهیمی ادامه داد: داشتن 2 بیمارستان مشکلات بسیار زیادی را برای ما ایجاد کرده است زیرا که نیرو کم داریم و بودجه هم در حد کافی نیست.

وی یادآور شد: متأسفانه بیمارستان مادر پروانه بهره‌برداری ندارد و ما را با مشکلات عدیده‌ای ازجمله نیرو و بودجه روبرو کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز تصریح کرد: اغلب پزشکان متخصص ما طرحی هستند که با پایان طرح می‌روند و مجدد دست ما ازلحاظ پزشک خالی می‌ماند.

وی افزود: داشتن 2 اورژانس باوجود کمبود نیرو و پزشک اصلاً به صلاح نیست و باید اورژانس بیمارستان امام تبدیل به درمانگاه شود و نیروهای آن را به اورژانس مادر انتقال دهیم.

ابراهیمی عنوان کرد: بخش داخلی بیمارستان مادر شایسته مردم نیست و با راهکارهایی که داریم می‌توانیم وضعیت را بهبود بخشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در پایان گفت: همه مسئولان شهری و استانی و کشوری باید به وضعیت بهداشت و درمان رامهرمز کمک کنند تا بتوانیم با توجه به پتانسیلی که در استان وجود دارد با مدیریت صحیح وضعیت را بهبود بخشیم.

فرماندار رامهرمز نیز با اظهار تأسف از وضعیت موجود پزشکی در این شهرستان خواستار کمک فوری مسؤولان استانی و کشوری شد و گفت: در این شهرستان کمبود شدید نیروهای رادیولوژی و آزمایشگاه، نیروهای پشتیبانی برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی و بخش روان‌پزشکی در بیمارستان مادر و امام راداریم.

عبدالرضا احسانی نیا در پایان گفت: کمبود شدید پزشک، شامل زنان، طب اورژانس، گوش و حلق و بینی، نورولوژی، متخصص چشم و ارتوپد را نیز داریم.

بیمارستان‌های مادر و امام رامهرمز با تزریق بودجه، توسعه و به‌کارگیری نیروهای تخصصی می‌تواند بخشی از مشکلات پزشکی این شهرستان را حل کند در غیر این صورت این بیمارستان‌ها با توجه به بدهی‌های هنگفت و عدم همکاری سازمان‌های بیمه‌گر، روز بروز با وضعیت بدتری روبرو خواهند شد که شایسته این مردم صبور نیست.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار