تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در دزفول
استفاده از روشهای اصولی و کارشناسی نظیر زنده گیری، نگهداری و عقیم سازی از روشهای مؤثر است که می تواند در میان مدت و بلند مدت موجب کنترل مؤثر جمعیت سگهای بلاصاحب گردد
خوزنیوز: در راستای اجرای مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهرستان دزفول با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست، شهرداری دزفول، رئیس مرکز بهداشت دزفول، رئیس اداره دامپزشکی دزفول و مسئولین انجمن‌های زیست محیطی دزفول (مسئول انجمن حامی حقوق حیوانات اهواز) در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این نشست گفت: ساماندهی جمعیت سگ‌های بلاصاحب در راستای کنترل بیماری‌های مشترک با انسان و جلوگیری از ایجاد و مزاحمت آنها در مراکز مسکونی، ضروری و نیازمند توجه ویژه است و در این خصوص، کشتار سگ‌های بلاصاحب، روشی ناکارآمد و بی رحمانه بوده که موجب اعتراض دوستداران و علاقمندان به محیط زیست گردیده است.

وی ادامه داد: بنابراین استفاده از روشهای اصولی و کارشناسی نظیر زنده گیری، نگهداری و عقیم سازی از روش‌های مؤثر است که می تواند در میان مدت و بلند مدت موجب کنترل مؤثر جمعیت این گونه گردد.

در این نشست خانم عربی زاده مسئول انجمن حامی حقوق حیوانات نیز گفت: بسیار خرسندم که در شهرستان دزفول این اقدام مؤثر مورد پیگیری است و از اینکه واژه بلاصاحب را بجای سگهای ولگرد استفاده می نمایند جای خرسندی است و انجمن حامی حقوق حیوانات اهواز آماده همکاری در ساماندهی سگهای بلاصاحب در شهرستان دزفول می باشد.

در این نشست رؤسای اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت و نماینده شهرداری و مسئولین انجمن های زیست محیطی دیدگاه های خود را پیرامون نحوه اجرای طرح ساماندهی و کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب ارائه نمودند.
:
:
:
آخرین اخبار