تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۱۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مدیریت سلامت محیط مرکز بهداشت خوزستان خبرداد:
تشکیل 173 فقره پرونده قضایی برای رستوران‌های بین‌راهی متخلف
از ابتدای سال جاری تاکنون 173 فقره پرونده قضایی به دلیل تخلفات بهداشتی و مواد غذایی رستوران‌های بین‌راهی تشکیل شد و این متخلفین به دادگاه معرفی شدند
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 173 فقره پرونده قضایی به دلیل تخلفات بهداشتی و مواد غذایی رستوران‌های بین‌راهی تشکیل شد و  این متخلفین به دادگاه معرفی شدند.
 
فرهاد صفدری با اشاره به تعداد رستوران‌های بین‌راهی خوزستان اظهار کرد: در مجموع 84 رستوران بین‌راهی در قالب مجتمع‌های رفاهی، رستوران‌های بین‌راهی تکی و رستوران‌هایی مستقر در مبادی ورودی و خروجی در سطح استان وجود دارد.
 
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 403 مورد بازرسی در قالب طرح "تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی" انجام شد که نیمی از این بازدیدها خارج از تایم اداری و در زمان کشیک انجام شده است.
 
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تخلفات رستوران‌های بین‌راهی تصریح کرد: از آغاز سال تاکنون 1227 کیلوگرم مواد غذایی پخته فاسد شامل برنج، خورشت و کباب خارج از یخچال یا درون یخچال رستوران ها توسط کارشناسان بهداشتی کشف و معدوم‌سازی شدند.
 
صفدری ادامه داد: طی این بازدیدها 114 نمونه مواد غذایی از این اماکن تهیه و 173 فقره پرونده قضایی به دلیل تخلفات بهداشتی ساختمانی، ابزار کار، بهداشت فردی و تخلفات مواد غذایی تشکیل و به دادگاه معرفی شد.
 
وی عنوان کرد: در جریان اجرای این طرح از ابتدای سال تاکنون 11 رستوران بین‌راهی پلمب شد که پس از رفع نواقص بهداشتی رفع پلمب شده‌اند.
 
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به دمای بالای هوا و لزوم رعایت نکات بهداشتی مواد غذایی توصیه کرد: تا حد امکان تلاش کنید غذایی که در طول سفر مصرف می‌‌کنید در منزل و با حفظ شرایط بهداشتی و رعایت زمان پخت تا مصرف غذا، تهیه شده باشد.
 
صفدری گفت: فاصله زمانی بین تهیه غذای گرم تا مصرف آن باید کمتر از دو ساعت باشد زیرا پس از دو ساعت دمای غذا به زیر 60 درجه می‌رسد که در چنین دمایی شرایط رشد باکتری‌ها مهیا می‌شود.
 
وی تصریح کرد: غذاهای سرد که برای استفاده در سفر تهیه می‌شود باید تا زمان مصرف در شرایط سرمایشی لازم نگهداری شود.
 
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان با تخلفات بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی یا هرگونه تخلفات بهداشتی دیگر مواجه شدند با سامانه شبانه‌روزی 190 تماس بگیرند و رسیدگی به شکایات در اولویت قرار می‌گیرد.
 
صفدری با اشاره به عدم رضایت برخی از شهروندان در رسیدگی به شکایات تخلفات بهداشتی عنوان کرد: در صورتی که شهروندان از نحوه رسیدگی به این شکایات یا نحوه اصلاح این نواقص و تخلفات بهداشتی رضایت نداشته باشند، همچنان با این سامانه تا زمان رفع مشکل بهداشتی، تماس بگیرند و با تکرار موضوع این مشکل از سوی متولی قابل پیگیری است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار