تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۵۱۸۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسب 129 رتبه زیر هزار کنکور توسط دانش‌آموزان خوزستانی
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کسب 129 رتبه زیر هزار در کنکور سراسری سال 96 توسط دانش‌آموزان خوزستانی مدارس استعدادهای درخشان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کسب 129 رتبه زیر هزار در کنکور سراسری سال 96 توسط دانش‌آموزان خوزستانی مدارس استعدادهای درخشان خبر داد.

محمدتقی‌زاده اظهار کرد: در مجموع در 10 منطقه آموزشی، 16 دبیرستان استعدادهای درخشان دوره دوم متوسطه در استان وجود دارد و در این مدارس در مجموع یک هزار و 248 دانش‌آموز پایه چهارم مشغول به تحصیل بودند.

وی افزود: در کنکور سراسری امسال 129 نفر از این دانش‌آموزان توانستند رتبه‌های کمتر از هزار کسب کنند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 61 درصدی داشته است. این افزایش رتبه‌های برتر، حاصل برنامه‌محوری آموزش و پرورش بوده است. اکثریت رتبه‌های کمتر از هزار در استان متعلق به دانش‌آموزان استعدادهای درخشان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برنامه‌های آموزش و پرورش نیز برگرفته از اولویت‌های وزارت‌خانه و شاخص‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی است که برای توسعه استان انجام شده است. یکی از برنامه‌های ما در بحث کنکور کسب نتایج مناسب در این آزمون بود که اولین گام برای کسب رتبه‌های برتر، فراهم کردن آرامش خاطر و ایجاد یک محیط آرام برای دانش‌آموزان است.

تقی‌زاده گفت: در این راستا بسترسازی مناسبی برای آگاه‌سازی والدین انجام شد. همچنین کیفیت بخشیدن به آموزش‌های دانش‌آموزان، استفاده از شیوه‌های صحیح مطالعه و طراحی یک برنامه درسی سبک برای کنکور در کنار برنامه درسی دانش‌آموزان، از اقدامات انجام شده هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: برای بهبود رتبه‌های کنکور در استان همچنین با توجه به تاثیر 25 درصدی معدل و سوابق تحصیلی در کنکور، از دبیران با تجربه و متعهد و توانمند در این مدارس استفاده شد. استفاده از روش‌های مطالعه عمیق و شرکت در همایش‌های مختلف در حوزه کنکور نیز از دیگر برنامه‌هایی هستند که موجب این نتایج شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بهبود رتبه خوزستان در بحث کنکور و رسیدن از رتبه 27 کشوری در سال 92 به 19 کشوری در سال 95، گفت: با اقداماتی که امسال برای بهبود رتبه‌های کشوری انجام شده است انتظار داریم چند پله صعود داشته باشیم.

تقی‌زاده تصریح کرد: برخی به وجود مدارس استعدادهای درخشان معترض هستند. برنامه‌های ما بر اساس پذیرش حداکثری تلفیقی و پذیرش حداقلی تفکیکی است. برای شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان، برنامه ملی شهاب در حال اجرا است که متولی آن نیز اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش است. در این برنامه استعدادهای مختلف دانش‌آموزان شناسایی می‌شوند که این همان پذیرش حداکثری تلفیقی است.

وی ادامه داد: هر دانش‌آموزی استعدادی دارد. کسی که مهارت فنی دارد باید به مدارس فنی و حرفه‌ای یا هنرستان برود و کسی که در ورزش استعداد دارد باید به سمت مدارس ورزشی هدایت شود. دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان نیز استعدادهای تحصیلی خاصی دارند یا از بهره هوشی بالاتری برخوردار هستند و به همین دلیل به این مدارس وارد می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: مدارس استعدادهای درخشان در خوزستان از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. پذیرش در این مدارس بر اساس معیارهای استاندارد جهانی انجام می‌شود؛ به گونه‌ای که در پایه هفتم 1.5 درصد شرکت‌کنندگان و در پایه دهم 0.8 درصد این افراد پذیرش می‌شوند.

تقی‌زاده ادامه داد: یعنی در مجموع 2.3 درصد از شرکت‌کنندگان پذیرفته می‌شوند که این همان پذیرش حداقلی تفکیکی است. محور کاری مدارس سمپاد پژوهشی است. با این وجود ما به شش ساحت تربیت که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، اعتقاد کامل داریم و آن‌ها را اجرا می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار