تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۱۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهادکشاورزی اندیمشک:
تولید حبوباب در اندیمشک به بیش از ۷۵۰ تن رسید
میزان تولید حبوبات در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک و در هر هکتار ۱.۵تن است
رئیس جهادکشاورزی اندیمشک با اشاره به اجرای طرح توسعه کشت حبوبات گفت: میزان تولید حبوبات در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک و در هر هکتار ۱.۵تن است.

 سیدهدایت الله موسوی اظهار داشت: حبوبات یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کشور بوده که علاوه برتأمین نیازهای شهروندان در توسعه محصولات و تولیدهای واحدهای تبدیلی کشور نیز اثر گذار است.

وی افزود: با توجه به این مقوله برای تولید و گسترش خود کفایی آن باید به صورت ویژه، برنامه ریزی و با تشویق کشاورزان و تأمین نیازهای آنان، شرایط را برای افزایش کشت این محصول‌ها را در کشور،  بیش از گذشته فراهم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت و  با هدف توسعه تولید محصولات کشاورزی در شهرستان، طرح توسعه کشت حبوبات در اندیمشک اجرا شد و با اجرای این طرح میانگین تولید حبوبات در شهرستان افزایش یافت.

وی گفت: با اجرای این طرح، بیش از 468 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت حبوبات اختصاص یافته است که این میزان به نسبت سال گذشته بیش از 8 هکتار افزایش دارد.

موسوی بیان کرد: به صورت میانگین، میزان تولید حبوبات در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک و در هر هکتار 1.5تن است که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، میانگین تولید حبوباب در شهرستان اندیمشک به بیش از 750 تن رسیده است.

وی با اشاره  به این که  لوبیا چشم بلبلی، لوبیا فرنگی و ماش، مهم‌ترین محصول تولید  شده شهرستان در زمینه کشت انواع حبوبات هستند، افزود: بیش از 410هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت ماش اختصاص یافته و میانگین تولید این محصول در شهرستان به بیش از شش صد تن رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به این که شهرستان اندیمشک از قطب‌های تولید حبوبات استان خوزستان است، ادامه داد: هم چنین،  بیش از 45 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت لوبیا اختصاص یافته است و میانگین تولید لوبیا در شهرستان به بیش از 90 تن رسیده است.

وی گفت: بیش از این نیز، 3 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت لوبیا اختصاص و بیش از 5 تن لوبیا سبز در شهرستان اندیمشک تولید و پس از آن روانه بازار مصرف شد و نیاز شهروندان تأمین شد.

موسوی عنوان کرد: هم چنین با اجرای طرح توسعه کشت لوبیا در شهرستان و برای نخستین بار کشاورزان شهر آزادی  از توابع شهرستان اقدام به کشت این محصول کردند و با اختصاص 20 هکتار از اراضی کشاورزی شهر آزادی به کشت لوبیا، بیش از 30 تن لوبیا در این شهر تولید شد.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد گاو شیری  و گاومیش در اندیمشک، افزود: با اجرای این طرح نیز 550 تن یونجه بسته بندی شده بین دامداران صنعتی شهرستان به ویژه  واحدهای دامپزشکی شهرستان توزیع شده است.

رئیس جهادکشاورزی اندیمشک بیان کرد: بیش از این نیز، 2300 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش دیم  نیز به تولید گندم اختصاص یافته وحدود 10 هزار تن گندم بذری امسال از سطح مزارع اندیمشک برداشت شده که این میزان تولید با توجه به کاهش بارندگی امسال، کم سابقه بوده است.

وی ادامه داد: به صورت کلی، امسال بیش از 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت انواع گندم اختصاص یافته و میانگین تولید این محصول در شهرستان 90 هزار تن است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار