تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نفت در اهواز:
با اجرای طرح‎هاى بزرگ نفتى در خوزستان تحول عظيمى رو در اقتصاد و صنعت خواهيم ديد
در حال طراحی طرح هايى مانند نوسازی و ساخت کارخانجات نمک زدایی در خوزستان هستیم که از طریق فایناس اجرا شود که موجب اشتغالزایی گردد
وزیر نفت در اهواز: اگر طرح هاى بزرگ نفتى در خوزستان به اجرا دربيايد تحول عظيمى رو در اقتصاد و صنعت خواهيم ديدبیژن نامدار زنگنه امروز در دیدار با فعالان اقتصادی خوزستان با بیان این مطلب افزود: خوزستان ظرفيت عظيمى در توسعه نفت دارد و تلاش و اقداماتی در جهت رشد اين صنعت در خوزستان در دست اجرا می باشد.

وی ادامه داد: استفاده از قطعات توليد داخل در صنعت نفت سرعت انجام پروژه ها رو بالا مى بردو  اولويت خريد قطعات این بر خرید داخلی است تا حمايت از توليدكنندگان صورت گيرد و  البته توليد كنندگان داخلى مي بايست محصول خود را به استاندارد جهانى برسانند.

وزیر نفت با اشاره به قرارداد با شرکت توتال فرانسه گفت: براساس این قرارداد براى شركت هاى ايرانى جهت تعيين صلاحيت اجراى پروژه ها كارگاه آموزشى توسط توتال برگزار شود و امیدواریم ٦٥ تا ٧٠ در صد از طرح  توتال در دست شرکت های ايرانى ها قرار بگيرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه  وی با اشاره به اینکه صنعتگران داخل سرمايه ارزشمندى براى وزارت نفت هستند؛ گفت: در حال طراحی طرح هايى مانند نوسازی و ساخت کارخانجات نمک زدایی در خوزستان هستیم که از طریق فایناس اجرا شود که موجب اشتغالزایی گردد.

زنگنه افزود: برای توسعه صنعت نفت در کشور نیازمند حضور سرمایه گذاران هستیم  و تمام نگاه هاى وزارت نفت را بر مبناى  آوردن فاينانس در كشور قرار داده ايم.

وی با بیان اینکه بعد از ٣٨ سال سوختن گاز ها در اطراف اهواز همچنان ادامه دارد و باعث شرمندگى است  بايد اين گاز ها فرآورى شود ادامه داد: در مناطق نفتخير جنوب بيش از   ٧ الى ٨هزار ميليارد دلار سرمايه نفتى وجود دارد كه مي بايست از آن استفاده و بهره برد.

وزیر نفت دیشب وارد اهواز شد و در نخستین برنامه خود در نشست هم اندیشی با مدیران ارشد مناطق نفت خیز جنوب شرکت کرد.

همچنین وزیر نفت قرار است در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان نیز شرکت کند.

مرجع / صدا و سیمای خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار