تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۵۲۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه:
تحویل بیش‌از 70 تن گندم حمیدیه به مراکز خرید دولتی
در کشت گندم سال جاری شهرستان حمیدیه بیش از 70 تن گندم را تحویل مراکز خرید دولتی دادیم
مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه گفت: در کشت گندم سال جاری شهرستان حمیدیه بیش از 70 تن گندم را تحویل مراکز خرید دولتی دادیم.

محمد امین شاخی در همایش 9 مهر و کشاورزان حمیدیه که در محل سالن همایش دبیرستان شهید علی هاشمی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش  تحت عنوان کشاورزان حمیدیه رزمندگان دیروز، سازندگان امروز و پیشتازان فردا برگزار می‌شود.

وی،  هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از خدمات کشاورزان در طول دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: کشاورزان حمیدیه در مهر ماه سال 59 با رها سازی آب دشمن بعثی را در حمیدیه زمین گیر کردند، و با این کار اولین شکست دشمن در حمیدیه رقم خورد.

مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه با بیان اینکه امروزه کشاورزان ما باید در جنگ اقتصادی نیز موفق عمل کنند، گفت: با توجه به موقعیت حمیدیه در کشت محصولات کشاورزی، کشاورزان باید از این ظرفیت به نفع اقتصاد و رونق شهرستان استفاده کنند.

شاخی توضیح داد: در سال گذشته تعداد30هزار هکتار کشت زمستانه و تعداد 12 هزار هکتار کشت تابستانه داشتیم و در مجموع تعداد 25 محصول کشت و تولید شد.

وی افزود: در کشت گندم سال جاری شهرستان حمیدیه بیش از 70 تن گندم را تحویل مراکز خرید دولتی دادیم.

شاخی در خصوص نحوه آبیاری اراضی کشاورزی بیان کرد: در سال جاری نیز تعداد 350هکتار زمین کشاورزی با اعتبار 30میلیارد ریال با  روش تیپ تحت فشار در شهرستان حمیدیه آبیاری شد.

وی،  کشت محصولات سویا، ذرت و آفتاب گردان را از جمله محصولات جدیدی عنوان کرد، که در سال جاری بر ای اولین بار در سطح 250هکتار در حمیدیه کاشته شد.

شاخی با بیان اینکه در سال جاری در صدد هستیم کشت چقندر قند را برای اولین بار در 350 هکتار از اراضی کشاورزی حمیدیه انجام دهیم یادآور شد: کاشت چقند قند با هدف تولید شکر و رونق اقتصای شهرستان صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: به منظور ارتقاء مکانیزاسیون حدود15 درصد تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و ...اختصاص داده شد.

شاخی در خصوص رفع اختلافات مابین کشاورزان و منابع طبیعی تشریح کرد: در این مورد کمیسیونی در شهرستان تشکیل شد، که نسخه این کمسیون در وزارت جهاد کشاورزی، جهاد کشاورزی استان و منابع طبیعی وجود دارد،

وی افزود: در گذشته بحث‌های مربوط به این اختلافات از طریق دستگاه قضا دنبال می‌شد، اما اکنون با توجه به تشکیل کمسیون در شهرستان حمیدیه از طریق این کمسیون در صدد حل اختلافات فی مابین هستیم.

شاخی با بیان اینکه تعداد زمین های کشاورزی شهرستان حمیدیه بین 35 تا 40 هزار هکتار متناوب است، توضیح داد: در سال گذشته به صورت کامل هم در تابستان و هم در زمستان تمام اراضی کشاوزی حمیدیه  منهای 13 روستای گمبوعه که به دلیل عدم توزیع صحیح آب توسط شبکه کرخه و شاور، مابقی زیر کشت رفت.

مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه در پایان با اشاره به سهم اراضی کشاورزی شهرستان حمیدیه در طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری متذکرشد: تعداد13هزار و 400هکتار از اراضی کشاورزی حمییدیه  شامل طرح 550مقام مظم رهبری در فاز یک هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار