تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۵۲۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
حتی یک هکتار از فاز دوم طرح 550هزار هکتاری عقب‌نشینی نمی‌کنیم
استان خوزستان حتی یک هکتار از میزان تصویب شده برای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری که 229 هزار هکتار است، عقب‌نشینی نخواهد کرد و باید آب مورد نیاز برای همه این اراضی از سوی وزارت نیرو تامین شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان حتی یک هکتار از میزان تصویب شده برای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری که 229 هزار هکتار است، عقب‌نشینی نخواهد کرد و باید آب مورد نیاز برای همه این اراضی از سوی وزارت نیرو تامین شود.
 
کیخسرو چنگلوایی در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی برای بحث تامین آب موردنیاز جهت فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری از سوی استاندار خوزستان و جهاد کشاورزی انجام شده است.
 
وی افزود: آقای جهانگیری در مساله طرح 550هزار هکتاری ورود و اعلام کرده است که این طرح فاز یک و دو ندارد و باید همه آن به صورت کامل اجرایی شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: حدود 10 روز گذشته قرار بر این شد تا سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان باهمکاری هم، فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را در خوزستان تعریف و به سازمان مدریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال کنند تا این طرح ملاک کار قرار گیرد.
 
چنگلوایی عنوان کرد: وزارت نیرو مقداری در بحث مجوز آب موردنیاز برای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری ایراداتی وارد کرد مبنی بر اینکه باید برای زمین‌های این طرح اولویت‌بندی انجام گیرد. معتقد هستیم برای اجرای فاز دوم این طرح هیچ مشکلی در بحث آب وجود ندارد زیرا اراضی مدنظر طرح، هم اکنون نیز زیر کشت هستند.
 
وی گفت: در اجرای فاز اول طرح 550 هزار هکتاری، حداقل حدود یک میلیارد متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است که می‌تواند در بحث تامین آب موردنیاز برای فاز دوم این طرح مورد توجه قرار بگیرد.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان حتی یک هکتار از میزان تصویب شده برای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری که 229 هزار هکتار است، عقب نشینی نخواهد کرد و باید آب موردنیاز برای همه این اراضی از سوی وزارت نیرو تامین شود.
 
چنگلوایی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، یک هفته به مجموعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی فرصت داده شد تا به توافق برسند. اگر وزارت نیرو بحث جدیدی را مطرح نکند، جداول طراحی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و سازمان آب و برق استان به عنوان ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار