تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۵۲۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بنی‌تمیم: خوزستان سهم عمده‌ای در موفقیت کشتی ایران دارد
جایگاه کشتی خوزستان در کشور مشخص است و سهم عمده‌ای در کسب موفقیت‌های این رشته داشته است
نایب‌رییس فدراسیون کشتی گفت: جایگاه کشتی خوزستان در کشور مشخص است و سهم عمده‌ای در کسب موفقیت‌های این رشته داشته است.

حمید بنی‌تمیم در مجمع سالانه هیات کشتی استان که امروز (دوشنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: جایگاه کشتی استان خوزستان در کشور مشخص است و سهم عمده‌ای در کسب موفقیت‌ها داشته است.

وی ادامه داد: در سال 95 – 96 در تمام رده‌های سنی رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی آسیا عنوان قهرمانی را به دست آوردیم. همچنین در جوانان جهان تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان شد و تیم آزاد نیز جایگاه سوم را کسب کرد. در مسابقات بزرگسالان فرنگی جهان هم با کسب سه مدال برنز، عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آوردیم که کشتی خوزستان نیز سهم عمده‌ای در کسب این موفقیت‌ها داشت و من به مربیان سازنده این استان و سایر کسانی که در این زمینه زحمت کشیدند، تبریک می‌گویم و از آن ها قدردانی می‌کنم.

نایب‌رییس فدراسیون کشتی گفت: همچنین در بخش کشتی بانوان آماده پذیرش هرگونه میزبانی از سوی استان خوزستان هستیم و در این راستا کمک می‌کنیم. در شش ماه دوم سال که شرایط آب و هوایی در این‌جا مناسب است، فکر نمی‌کنم برای برگزاری میزبانی‌های بخش بانوان مشکلی وجود داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص حبیب‌الله اخلاقی، قهرمان سابق تیم‌ملی نیز عنوان کرد: به حضور اخلاقی که چهره ورزشی، با اخلاق و دانشگاهی است، افتخار می‌کنم و فکر می‌کنم کمترین حق او این بود که مسئول انستیتو بین‌الملل فدراسیون شود و مطمئن باشید او و امثال او را در جایگاه‌های بالاتر هم خواهیم دید. ما معتقدیم که ورزشکارانی همچون سعید عبدولی که تأثیرگذار هستند باید جایگاهی بالاتر از این داشته باشند.

بنی‌تمیم با اشاره به مشکلات معیشتی قهرمانان، خاطرنشان‌کرد: طرحی که مجلس برای استخدام ورزشکاران قهرمان داده است، خیلی محدود و شامل نفرات اول تا سوم رقابت‌های المپیک، بازی‌های آسیایی و جهان است. فدراسیون نیز در حد بضاعت خود به قهرمانان تیم‌ملی، حقوق ماهیانه‌ای که مبلغ آن ناچیز است، پرداخت می‌کند.

وی گفت: همه باهم و به دور از هرگونه حب و بغض باید برای سرعت بخشیدن به چرخ کشتی خوزستان که به خوبی نیز می‌چرخد، کمک کنیم.

نایب‌رییس فدراسیون کشتی در پایان عنوان کرد: جا دارد از رییس هیات کشتی شهرستان بهبهان که درخواست برگزاری اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی را در این شهرستان داشت، قدردانی کنم و باید بگویم هر زمان که شرایط فراهم شد، یکی از اردوهای تیم‌ملی در این شهرستان می شود.


حیدری: هزینه رفت و آمد کشتی‌گیران به اردوهای ملی را تقبل می‌کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که از این به بعد هزینه‌های رفت و برگشت قهرمانان به اردوهای تیم‌ملی کشتی را این اداره‌کل تقبل می‌کند، گفت: این ورزشکاران سرمایه‌های استان هستند و نباید دغدغه‌های این چنینی داشته باشند.

افشین حیدری در مجمع سالانه هیات کشتی استان اظهار کرد: متاسفانه برخی هیات‌ها طی سال‌های گذشته مجمع سالانه خود را برگزار نمی‌کردند و این نشان از عدم نظارت کافی روی هیات‌های ورزشی بود ولی برنامه ما این است که تمام هیات‌ها مجمع سالانه خود را برگزار کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: جایگاه کشتی خوزستان با سایر رشته‌ها متفاوت است و اهمیت و جایگاه این رشته برای اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز بسیار مشخص می‌باشد. در مدت مدیریتم در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، رویدادهای بسیار زیادی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و از نزدیک نیز زیرساخت‌های ورزش استان را دیده‌ام و باید بگویم مشکلات بسیار هستند و برخی شهرستان‌ها از کوچکترین امکانات محروم می‌باشند، البته این‌ها دلیل نمی‌شود که بگوییم شکست می‌خوریم یا نمی‌توانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: برنامه جامعی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خوزستان تدوین کرده‌ایم تا بتوانیم طی سه تا چهار سال آینده به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم. پروژه‌ای در استان داریم که ساخت آن هجده سال طول کشیده و اکنون نیز بلاتکلیف است. چنین پروژه‌‌هایی باید هر چه زودتر ساماندهی شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: ما برنامه داشتیم که امروز در این مجمع از قهرمانان کشتی که برای استان خوزستان افتخار کسب کردند، تقدیر کنیم و با استاندار نیز صحبت کردیم و نظر او نیز این بود که برنامه‌ای ویژه کشتی خوزستان بگذاریم و از قهرمانان مدال‌آور رده‌های سنی مختلف و همچنین پیشکسوتان این رشته قدردانی کنیم. این برنامه پیش از مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

حیدری با بیان این‌که می‌خواهیم در جای جای ورزش استان با برنامه حرکت کنیم، گفت: اعتباری تحت عنوان ارزش افزوده از امسال به ورزش خوزستان تعلق می‌گیرد که تقریبا سالی 60 میلیارد تومان است که باید برای آن برنامه داشته باشیم تا پس از برنامه ششم توسعه که قرار است اعتبارات ورزش استان تزریق شود، بدانیم که می‌خواهیم به کجا برسیم.

وی افزود: یکی از هیات‌هایی که برای ما حائز اهمیت است، هیات کشتی است و پس از کار کارشناسی که صورت گرفت، تقریبا طرح خانه کشتی اندیمشک و ایذه آماده شد و منتظر هستیم که کلنگ‌زنی آن با حضور ورزش و جوانان انجام شود. همچنین ما تمام توان‌مان را به کار می‌گیریم تا هیات کشتی خوزستان تجهیز شود. همین جا نیز اعلام می‌کنم که به زودی مبلغ 100میلیون تومان به عنوان اعتبار جاری در اختیار هیات کشتی قرار می‌گیرد. همچنین امسال 500 میلیون تومان برای تجهیزات تمام شهرستان‌ها در بخش کشتی کنار گذاشته‌ایم و 200 میلیون تومان هم برای تجهیز خوابگاه سالن قدس که در اختیار هیات کشتی است، در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که از این به بعد هزینه‌های رفت و برگشت قهرمانان به اردوهای تیم‌ملی کشتی را اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان تقبل می‌کند، گفت: این ورزشکاران سرمایه‌های استان خوزستان هستند و به همین خاطر از رییس هیات استان می‌خواهم تا فردا اسامی ورزشکاران خود را به ما اعلام کند. چند اسپانسر داریم که قرار شد با آن‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و ان‌شاءالله این اسپانسر را در بحث کشتی هم داشته باشیم، چرا که نباید ورزشکاران ما دغدغه‌ای داشته باشند و موضوع هزینه رفت و برگشت آن‌ها به اردوهای تیم‌ملی نیز قطعا حل می‌شود.

وی در خصوص اشتغال ورزشکاران نیز خاطرنشان‌کرد: خوزستان، استانی با پتانسیل بالای اقتصادی است. طی دیدار با نمایندگان استان، به این موضوع اشاره داشتم که به هر شهرستانی که می‌رویم، بعد از مشکلات امکاناتی از مشکل اشتغال صحبت می‌کنند. به هر حال سعید عبدولی وقتی روی تشک کشتی حاضر می‌شود، این دغدغه را دارد که وقتی کشتی را کنار گذاشتم، باید چکار کنم؟

حیدری افزود: وزیر ورزش نیز در این زمینه به من اعلام کرد که به زودی دستورالعملی از سوی هیات دولت ابلاغ می‌شود که جذب نیروهای قهرمان در ارگان‌ها تسهیل پیدا کند، البته ما هم در استان خوزستان بیکار ننشستیم و با دکتر شریعتی در این زمینه صحبت کردیم و قرار شد چند وزارتخانه مشخص شود و استاندار نیز اعلام کرد که شخصا پیش وزیر مربوطه خواهم رفت و برای جذب قهرمانان دستور لازم را می‌گیرم.

وی عنوان کرد: بنی‌تمیم، نایب‌رییس فدراسیون انصافا دلسوز کشتی و ورزش خوزستان است و تشکر ویژه‌ای از او دارم. همچنین در بحث گرفتن امتیاز مسابقات جام جهانی و جام تختی، کمک‌های بسیاری به ما داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که تمام تلاش‌مان این است که مشکلات هیات کشتی را حل کنیم، گفت: هیات کشتی جزو 10 هیات اصلی ما محسوب می‌شود. ما جلسه بسیار خوب با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و قرار شد اعتبار خاصی به ما داده شود تا برای این هیات‌ها برنامه‌ریزی و مشکلات آن‌ها را حل کنیم.

مربی تیم‌ملی خواستار حل مشکل حقوق کشتی‌گیران خوزستانی شد

مربی خوزستانی تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت: هیچ حقوقی به کشتی‌گیران تعلق نمی‌گیرد و امیدوارم اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان یا هیات کشتی استان این مشکل را حل کند.

مهرزاد اسفندیاری‌فر در مجمع سالانه هیات کشتی استان اظهار کرد: هیچ حقوقی به قهرمانان کشتی‌ استان تعلق نمی‌گیرد و در گذشته نیز این موضوع را مطرح کرده بودم. امیدوارم اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان یا هیات کشتی این مشکل را حل کند.

وی ادامه داد: کشتی‌گیرانی را در اردوی تیم‌ملی داریم که هزینه رفت و برگشت به اردوها را نداشته‌اند و این واقعا نگران‌کننده است و کسی هم به این مشکل توجهی نمی‌کند.

این مربی اندیمشکی گفت: امیدوارم حداقل هزینه رفت و برگشت کشتی‌گیران استان به تیم‌ملی پرداخت شود. به هر حال این موضوع معضل بزرگی و واقعا در راندمان کاری ورزشکار تاثیرگذار است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار