تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۵۲۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از 10مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در خوزستان
همزمان با هفته دولت، 10 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خوزستان دوشنبه به بهره برداری رسید
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: همزمان با هفته دولت، 10 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خوزستان دوشنبه به بهره برداری رسید.

مسعود مصدقی دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این پروژه ها اظهار کرد : ۷۷ نقطه برای راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی جانمایی شده که با همکاری بخش خصوصی می توان این فعالیت عمرانی را توسعه داد.

وی با اشاره به 180 میلیارد ریال هزینه راه اندازی این 10 مجتمع ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها برای 115 نفر دربخش خصوصی اشتغال زایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: این مجتمع ها در جاده های اهواز -اندیمشک، اهواز - آبادان، کمربندی اهواز 2 مجتمع، شوشتر- گتوند، آبژدان- لالی، امیدیه - ماهشهر، ماهشهر - رامشیر، بستان - چذابه و بهبهان - گچساران به بهره برداری رسید.

وی افزایش مجتمع های بین راهی را زمینه ای برای استراحت و رفع خستگی رانندگان و کاهش حوادث عنوان کرد و گفت: گام یک و 2 مجتمع های خدمات رفاهی شامل جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، اقامتگاه،خدمات خودرویی و توقفگاه است.

مصدقی خوزستان را رتبه دوم تعداد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی عنوان کرد و گفت: خوزستان با داشتن ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نسبت به طول راه ها مقام 18 و از نظر تعداد مجتمع ها پس از اصفهان رتبه دوم را دارد.

وی تردد سالیانه در راه های اصلی خوزستان را 120 میلیون تردد اعلام کرد و افزود: خوزستان با ۱۴ هزار کیلومتر راه به دلیل دارا بودن وسعت منطقه، مرز آبی، مرز خاکی و ترانزیت بودن جاده های آن، تردد بسیار بالایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با فراخوان جذب سرمایه گذار می توانیم تعداد مجتمع های خدمات رفاهی را در خوزستان افرایش دهیم که نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی است.

مصدقی افزود: پیش از دولت یازدهم به ازای هر ۴۳۰ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در جاده های خوزستان وجود داشت که این مسافت اکنون به ۲۰۰ کیلومتر کاهش یافته که باعث افزایش ضریب ایمنی جاده ها می شود.

آیین بهره برداری همزمان 10 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده های خوزستان به صورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان استانی، و شهرستان شادگان در مجتمع خدمات رفاهی فتح واقع در 39 کیلومتری جاده اهواز - آبادان برگزار شد.

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و با حضور معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان ، فرماندار شادگان و جمعی از مسئولان محلی نخستین مجتمع رفاهی بین‌راهی جایگاه اختصاصی سوخت و چهارمین جایگاه اختصاصی سوخت این شهرستان دوشنبه به بهره برداری رسید.

فرماندار شادگان در این آیین گفت:این مجتمع در زمینی به مساحت10هزار و 500 متر مربع و با اعتبار 38 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در روستای دابوهیه بخش دارخوین و در جاده آبادان - اهواز به بهره‎برداری رسیده است.

احمد جعفری نسب اظهارکرد: مجتمع رفاهی بین‌راهی جایگاه اختصاصی سوخت فتح شادگان شامل مسجد، رستوران، جایگاه سوخت با هشت نازل سوخت، جایگاه سی ان جی با چهار نازل است.

هفته دولت از دوم شهریور آغاز و تا هشتم شهریور ادامه دارد؛ این هفته به مناسبت شهادت محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 ، به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار