تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۲۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان حج و زیارت:
همکاری سازنده دولت عربستان در مناسک حج امسال
امسال مسئولان حج عربستان همکاری بسیاری سازنده و مفیدی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم حج امسال داشته‌اند
حمید محمدی گفت: امسال مسئولان حج عربستان همکاری بسیاری سازنده و مفیدی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم حج امسال داشته‌اند.

حمید محمدی با تشریح روند برگزاری مراسم حج‌ امسال، گفت: با توجه به اینکه فضای قبل از حج امسال، فضای مناسبی نبود و نگرانی‌هایی برای مردم در این خصوص ایجاد شده بود، با شروع اولین حضور حجاج در مدینه که یک ماه از آن گذشته، این نگرانی‌ها نزد حجاج برطرف شد.

وی با بیان اینکه ظرف مدت یک ماه گذشته شرایط بسیاری خوبی برای حاجیان ایجاد شده است، گفت: این شرایط مناسب در بخش‌های خدماتی شامل مسکن، تدارکات، حمل و نقل و مسائل پزشکی ایجاد شده، البته در مواردی به دلیل حجم گسترده کار، اشکالات جزئی وجود داشته که به سرعت برطرف شده است.

 همکاری مسئولان حج عربستان بسیار خوب است

محمدی افزود: با توجه به اینکه همه اقدامات ما باید در بستر کشور میزبان انجام شود، هماهنگی و همکاری با مراکز مربوطه بسیار اهمیت دارد که باید تأکید کرد که از ابتدای امر تا به امروز مسئولان حج عربستان همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و هر کجا که مشکلی وجود داشت با مکاتبه مسائل حل شده است.

رضایت حاجیان از مراسم حج جاری

رییس سازمان حج و زیارت عربستان با بیان اینکه حاجیان ایرانی نیز رضایت بسیار خوبی از حج جاری امسال داشته‌اند، ادامه داد: در سرکشی به هتل‌ها و دیدارهای چهره به چهره نماینده ولی فقیه و بنده با حاجیان، همه آن‌ها از حج امسال ابراز رضایت کردند.

وی یادآور شد: امسال برنامه ریزی بسیار خوبی برای ایام تشریق تدارک دیده شده و با توجه به حساسیت های داخلی و حساسیت‌های وزارت حج عربستان در خصوص ایام تشریق، ساختار تشکیلاتی مستقلی برای مدیریت ایام تشریق در نظر گرفته شده است تا برنامه های این ایام، خیلی منظم و مرتب بر طبق جداول زمانبندی به ویژه برای عزیمت به جمرات امور انجام شود.

محمدی با بیان اینکه برای تمام مدیران کاروان‌ها در عرفات و مزدلفه و منا دوره‌های آموزش میدانی برگزار شده است، اضافه کرد: با توجه به خدمات مناسب در عرفات و وجود سیستم های سرمایشی در چادرها امیدواریم با لطف خداوند توانسته باشیم موجبات آرامش و آسایش و همچنین رضایت حجاج را فراهم کرده باشیم و این اقدامات مورد قبول درگاه حق واقع شود.

حاجیان ایرانی چهارشنبه به عرفات منتقل می‌شوند

وی از انتقال حاجیان در بعدازظهر روز چهارشنبه به عرفات خبر داد و گفت: تا روز یکشنبه که پایان ایام تشریق است، حاجیان در منا حضور دارند و پس از آن در تاریخ 12 شهریورماه در پایان ایام تشریق به کاروان های خود بازمی گردند.

تداوم حضور حجاج ایرانی منوط به تعامل امسال  عربستان است

رییس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که رفتار مناسب و سازنده عربستان در مراسم حج امسال موجب تداوم حضور حجاج ایرانی در مراسم‌های عمره و حج تمتع در سال‌های آتی خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: از ابتدای امر عنوان کردیم که تصمیم گیری در خصوص عمره و حج سال‌های آتی منوط به رفتار  کشور میزبان در حج جاری است و در دیدار روز گذشته با وزیر حج عربستان تاکید کردیم که روند خوب همکاری فعلی ادامه برای تداوم همکاری‌ها در مراسم‌های پیش رو موثر خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار