تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۵۲۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فائو به کمک کشاورزان آبادانی آمد
کارشناسان فائو برای مبارزه با حشره ای که قدرتش از نخل‌های ایستاده بیشتر است وارد آبادان شدند
کارشناسان فائو برای مبارزه با حشره ای که قدرتش از نخل‌های ایستاده بیشتر است وارد آبادان شدند.

فائو به کمک کشاورزان آبادانی آمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان ، کارشناسان فائو با هدف پیشگیری از سرایت آفات وارداتی از جمله سوسک سرخرطومی حنایی وارد نخلستانهای آبادان شدند و با کشاورزان منطقه دیدار کردند.

آنان ضمن ردیابی این آفت در 250 هکتار از زمین‌ها ، در نخستین کارگاه آموزشی ، راه‌های پیشگیری و مقابله با آفات وارداتی را به نخلداران آموزش دادند.

ممنوعیت جابجایی پاجوش نخل‌ها و اندام‌های گیاهی ، استفاده از فِرمُن (مواد جذب این حشره ) در زمین‌ها و رعایت استانداردهای کشاورزی در فصول کاشت و برداشت از توصیه های فائو به کشاورزان آبادانی بود.

آقای رجبی معاون دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور امروز در آبادان گفت: فائو طبق توافق نامه مشترک ایران ، عراق و کویت زیر نظر سازمان خوار و بار جهانی مبنی بر حفاظت از نخلستان‌های خاورمیانه و کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی مسئولیت دارد از مناطقی که در خطر شیوع این آفت هستند بازدید و در این زمینه به کشاورزان اطلاع رسانی کند.

 سوسک سرخرطومی حنایی از جمله آفات قرنطینه ای است که تا نزدیکی بصره پیش روی و کشاورزان را با کاهش محصول روبه رو کرده است.

لارو سوسک حنایی می‌تواند تونل هایی به طول یک متر در تنه درخت خرما ایجاد کند و به مرگ ناگهانی نخل میزبان منجر شود.

فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های بینالمللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد.  این سازمان برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تأمین غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند
:
:
:
آخرین اخبار