تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۵۲۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری خبر داد:
استقرار میزهای شطرنج در مدارس خوزستان
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از استقرار میزهای شطرنج در مدارس استان با حمایت و کمک اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از استقرار میزهای شطرنج در مدارس استان با حمایت و کمک اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.

افشین حیدری در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج استان که امروز (چهارشنبه) در محل این اداره‌کل برگزار شد، با قدردانی از زحمات احسان حاجی‌نجف، سرپرست این هیات اظهارکرد: امروز یک مجمع بی‌دغدغه و بی‌دردسر را داشتیم و جا دارد به خطیب‌زاده که برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات انتخاب شد، تبریک بگویم. او صاحب ایده است و ما نیز با تمام توان برای پیشبرد برنامه‌های این هیات کمک می‌کنیم.

وی بیان کرد: انتظار داریم نگاه رییس فدراسیون شطرنج به استان خوزستان، خاص و ویژه باشد. معتقدیم موفقیت ابزار می‌خواهد و این ابزار باید در اختیار مجموعه هیات قرار بگیرد. ما نیز اهمیت این مهم را درک کرده‌ایم و تلاش‌مان این است که این فرصت برای هیات شطرنج ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: جایگاه شطرنج خوزستان در رده هفتم کشور است و از خطیب‌زاده می‌خواهم تلاش کند تا این رتبه ارتقا پیدا کند. ما نیز آماده همکاری هستیم و امیدوارم امروز که تعداد شطرنج‌بازان استان 500 نفر است، تعدادشان بیشتر از این شود و به سمتی برویم که با یک تیم بومی و قدرتمند در لیگ شطرنج کشور شرکت کنیم.

وی با بیان این‌که آماده میزبانی از مسابقات بین‌المللی تحت عنوان "جام کارون" در خوزستان هستیم، عنوان کرد: هر ساله جام کارون در این‌جا برگزار می‌شود و ما این آمادگی را داریم که این مسابقات را به صورت بین‌المللی و با حضور کشورهای مختلف برگزار کنیم و برگزاری این مسابقات نیز هرساله در برنامه‌مان قرار بگیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: در سطح استان، چهارده شهرستان در رشته شطرنج فعال هستند که امکانات کمی هم در اختیار این هیات‌ها است و وقتی انتظار موفقیت داریم باید ابزار آن نیز در اختیار هیات‌ها قرار بگیرد. همچنین ما تجهیز پنج شهرستان جدید را هم مدنظر داریم و اعتبار این کار را پرداخت می‌کنیم تا تعداد شهرستان‌های فعال ما به عدد 19 برسد. در خصوص تجهیزات نیز با رییس فدراسیون به توافقاتی رسیده‌ایم تا هیات‌های شهرستانی تقویت شوند و قرار شد ما پولی را به حساب فدراسیون واریز کنیم تا در نهایت شهرستان‌ها تقویت شوند.

وی بیان کرد: انتظار داریم که آقای خطیب‌زاده هماهنگی کاملی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان داشته باشد و همچنین پاسخگو باشد. او باید سرکشی به شهرستان‌ها، برگزاری مجمع سالانه، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی هیأت و برنامه محور بودن را در بحث کاری خود قرار دهد، البته باتوجه به صحبت‌های او در این جلسه مشخص است که او فردی برنامه‌محور است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سبد اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان محدود است و از خطیب‌زاده می‌خواهیم که بخش اقتصادی هیات شطرنج را فعال کند. مدارس نمونه دولتی و نخبگان خوبی در استان داریم که با منعقد کردن تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش و پرورش استان، می‌توانیم به سمتی برویم که میزهای شطرنج را در مدارس داشته باشیم و استعدادهای خوب را از دل مدارس جذب کنیم. انجام این مهم در دستور کار ما قرار دارد.

وی عنوان کرد: همچنین وزیر ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد منعقد کرد و اداره‌کل ورزش و جوانان اروندکنار هم راه‌اندازی شد و ان‌شاءالله بتوانیم از راه‌اندازی این اداره‌کل و ظرفیت موجود، بهره ببریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار