تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مخالفت حداد با ممنوعیت نصب برچسب روی خودرو
آفتاب نیوز نوشت:رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مخالفت خود را در خصوص ممنوعیت نصب برچسب یا نوشتن شعر و جملات فلسفی روی بدنۀ خودرو ـ که اخیراً توسط نیروی انتظامی مطرح شده اعلام کرد.
 
غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص ممنوعیت نصب برچسب یا نوشتن شعر و جملات فلسفی روی بدنۀ خودرو ـ که اخیراً توسط نیروی انتظامی اعلام شده، اظهار داشت: ماشین نوشته‌ها نمودار بخشی از فرهنگ عامه و ادبیات مردمی است و جلوه‌ای از فرهنگ عمومی جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از این نوشته‌ها حاوی پیام‌های اخلاقی و دینی است. من نزدیک به چهل سال است که ماشین نوشته‌ها را می‌خوانم و گردآوری می‌کنم و سیر تحول معنایی و مفهومی ماشین نوشته‌ها را مثبت می‌دانم. مردم ایران به شعر علاقه دارند و این علاقه را در ماشین نوشته‌ها نشان می‌دهند.

به گفته حداد عادل، بسیاری از راننده‌ها و صاحبان خودروها، از خودروی خود به عنوان یک رسانه استفاده می‌کنند و آنچه را دوست دارند به جامعه منتقل می‌کنند. در همه جای دنیا چنین رسمی وجود دارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: من ممنوعیت اعلام شده از سوی نیروی انتظامی را به مصلحت نمی‌دانم. پیشنهاد می‌کنم اگر آنها به اشکالی برخورد کرده‌اند، برای رفع آن اشکال چاره اندیشی کنند و مقررات وضع کنند.
:
:
:
آخرین اخبار