تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۵۲۳۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جایگاه شهرداری و راهنمایی و رانندگی در مبارزه با سد معابر شهری کجاست!
در اهواز‍ میوه فروشان، فروشندگان، موتورسیکلت و اتومبیلرانان قوانین سد معبر را بازیچه می دانند
معضل سد معبر و معابر مسدود شده از شهر اهواز به امری روزمره تبدیل شده است. این مساله را در جای جای شهرمی توان دید، از خیابان های اصلی و پاتوق وانت های میوه فروش گرفته تا ایستگاه های تاکسی٬ دستفروش ها و مغازه هایی که ملک خود را تا وسط پیاده رو وسعت داده اند.
در اهواز‍ میوه فروشان، فروشندگان، موتورسیکلت و اتومبیلرانان قوانین سد معبر را بازیچه می دانندخوزنیوز: معضل سد معبر  و معابر مسدود شده در شهر اهواز به امری روزمره تبدیل شده است. این  مساله را در جای جای شهرمی توان دید، از خیابان های اصلی و پاتوق وانت های میوه فروش گرفته  تا ایستگاه های تاکسی٬ دستفروش ها و مغازه هایی که ملک خود را تا وسط پیاده رو وسعت داده اند.

از کارگاه ها و راهبندان های قطار شهری که بگذریم، برخی پروژه های عمرانی و ساختمان سازی ها هم در مناطق پر تردد اهواز به بهانه های مختلف معابر را با  کانکس های نگهبانی، دیوار بتونی و یا حفاظ های فلزی مسدود کرده اند  و چند سالی نیمه کاره رها شده اند.

پیاده رو برخی خیابان ها همچون بلوار معلم اهواز هم که عرض بیشتری دارند یا به جای پارک مبدل شده اند و یا به ملک اختصاصی مغازه داران و تعمیرکاران.

در میان این همه تخلف و بی قانونی عرصه آنچنان بر شهروندان تنگ می شود که  جای تردد برایشان می ماند و نه جای اعتراض، چرا که با اندک اعتراضی مورد تمسخر، فحاشی و گاهی تهدید  واقع می شوند.

اینها بخشی از تخلفاتی هستند که شهروندان را آزار می دهند و مسوولان را نه!

مگر می شود مسوولان مبارزه با سد معبر در اهواز زندگی کنند و این تخلفات را به چشم نبینند.

کارشناسان می‌گویند سد معبر به هر عملی گفته می‌شود که باعث انسداد معابر عمومی‌شود؛ اشغال و مسدود کردن معابر و آنچه به‌عنوان سد معبر، مطرح می‌شود، به لحاظ قانونی عملی مجرمانه بوده و مرتکب این عمل مستوجب مجازات است زیرا معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی نموده و آن را مسدود کند.

به دلیل ضعف فرهنگی و نا آشنایی با مصادیق فرهنگ شهروندی و شهر نشینی افرادی هستند که با استفاده نامتعارف از معابر عمومی، بخش قابل توجهی از حقوق شهروندان را تضییع می کنند؛ این درحالی است که روز به روز شاهد رشد شهرنشینی در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه هستیم و در کنار این رشد نا همگون، ‌ سد معبر نیز یکی از هزاران معضلی است که در این شهرها یافت می شود
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
هر جایی قانون خوب حاکم باشه خوبه
برای همه اجرا بشه
و قانون هم خوب و درست حسابی باشه نه ظالمانه
در اینخصوص اگه قوانین خوب و صالحه های وجود داشته باشه و آدم های خوبی هم اون رو اجرا کنن درسته
اما در غیر اینصورت این چهار ریال پولی هم که از این طریق درمیا د و اشتغال زایی اندکی هم که هست حذف میشه
اون کسانیکه کار میکنن دارن خدمتی میکنن حالا میشه بهشون جا داد یه گوشه ای بیان و وسط معابر و جاده ها رو نگیرن اما حذف شون کار اشتباهی یه به نظرم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
باسلام

سد معبر در برخی مناطق شهر خصوصا هسته مرکزی چنان وجهه زشت و زننده ای به شهر داده و شهروندان و ساکنین مناطق را ناراحت کرده که قلم از بیان آن عاجز است، یکی از این مناطق محله عامری و تقاطع نهج البلاغه است که در ورودی خیابان و چهارراه افراد اقدام به برپایی چادر و راه اندازی بساط میوه فروشی وکشیدن قلیان آنهم در مرکز شهر و جلو انظار عمومی کرده اند و با وجود پیگیری فراوان اهالی شهرداری ناتوان از برچیدن بساط این افراد است که با سد معبر حتی عبور و مرور اهالی را نیز دچار مشکل کرده اند؛ در جواب اهالی نیز عدم همراهی و پیگیری قوه قضاییه و نیروی انتظامی عنوان شده و در جوابی کاملا ناامید کننده و البته غیر رسمی عنوان میکنند که از برطرف کردن سد معبر و برچیدن بساط این افراد ناتوان بوده و بهترین کار نقل مکان افراد و خانواده ها از آن منطقه است، لیست مکاتبات و مراجعات مکرر به شهرداری، استانداری درج در روزنامه ها و جراید و همچنین شکایت به بازرسی کل کشور نیز موجو است، جالب اینجاست با وجود درگیری و سد معبر و ایجاد ترافیک و حتی تیر اندازی و چاقو کشی این افراد هیچ مقامی خود را مسئول برطرف کردن و رفع این معضل نمیداند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
1
در اهواز همه قوانین بازیچه است وعلت آن این است که سازمانهایی که وظیفه اداره شهر را دارند به وظایفشان عمل نمیکنند
اسمعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
به کمک تبلیغات وکار فرهنگی از سوی سازمان های ذیربط وکمک نهاد های مسول مدیریت شهری وهدایت فروشندگان سد معبر کن به مکان های مناسب میتوان از این معضل کاست
saeed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
اهواز یعنی شهر بی قانون یعنی شهر بی مسئول یعنی شهر بی در و پیکر یعنی شهر دزدا یعنی شهر هرج و مرج
:
:
:
آخرین اخبار