تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان رتبه اول تلفات غرق شدگی در چهار ماهه نخست امسال
در چهار ماهه نخست سال جاري 449 نفر بر اثر غرق‌شدگي در كشور جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات 365 نفر بود 23 درصد افزايش يافته است.
خوزنیوز: در چهار ماهه نخست سال جاري 449 نفر بر اثر غرق‌شدگي در كشور جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات 365 نفر بود 23 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، در چهار ماهه امسال از كل تلفات غرق‌شدگي در كشور 370 نفر مرد و 79 نفر زن بودند، اين در حالي است كه تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگي در مدت مشابه سال قبل 317 و تعداد زنان 48 نفر بود.

خوزستان و آذربايجان شرقي در صدر آمار غرق شدگي

بر اساس اين گزارش در اين مدت استان هاي خوزستان با 68، آذربايجان شرقي با 59، فارس با 44، اصفهان با 33 و مازندران با 32 فوتي به ترتيب بيشترين آمار تلفات غرق‌شدگي را داشته اند. آمار تلفات در ديگر استان‌ها كمتر از 20 نفر و در تعداد قابل توجهي كمتر از 10 نفر بوده است. استان خراسان جنوبي نيز در اين مدت هيچ مورد مرگ بر اثر غرق‌شدگي نداشته است.

لازم به ذكر است علت بالا بودن آمار تلفات غرق‌شدگي در استان آذربايجان شرقي طي چهار ماهه نخست سال جاري، وقوع سيل فروردين ماه در اين استان است كه منجر به كشته شدن تعدادي از هموطنانمان شد ضمن آنكه طي اين ماه‌ها بيشتر تلفات غرق شدگي در رودخانه ها به ثبت رسيده و به همين دليل استان مازندران در رتبه پنجم آمار تلفات قرار گرفته است.

مرگ 146 نفر در رودخانه ها

در چهار ماهه ابتدايي سال جاري بيشترين آمار تلفات غرق‌شدگي مربوط به روخانه ها است. در اين مدت 146 نفر در روخانه ها جان خود را از دست داده اند كه 32.5 درصد از كل تلفات اين مدت را در برمي گيرد؛ پس از آن كانال هاي آب با 51 فوتي، دريا با 43 (40 نفر خارج محدوده طرح و 3 نفر در محدوده مجاز)، استخر كشاورزي با 41، درياچه مصنوعي و سد با 32، استخر شنا با 29، چاه با 16، حوض و حوضچه با 12 و درياچه طبيعي با چهار نفر در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

75 نفر نيز در مكان‌هايي ديگر به جز موارد ذكر شده در بالا جان خود را بر اثر غرق‌شدگي از دست داده اند.

رشد 27 درصدي غرق‌شدگي در تيرماه

در تيرماه امسال نيز 152 نفر بر اثر غرق‌شدگي جان باخته اند كه نسبت به تير ماه سال قبل 27.7 درصد بيشتر شده است.
برچسب ها: غرق شدگی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار