تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۵۲۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مختار مطرح کرد:
افزایش مراکز خدمات مشاوره راهکاری موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت آسیب های اجتماعی تعامل تمامی دستگاه ها را می طلبد، گفت: مشاوره و راهنمایی راهکاری موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

جلیل مختار در رابطه با اظهارات سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی مبنی بر آمادگی همکاری با شهرداری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: سازمان بهزیستی با ایجاد مراکز و کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد که از طریق متادون تراپی و دارو درمانی انجام می شود می تواند گامی جدی در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد بردارد.  

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گسترش مراکز درمان اجتماع محور اعتیاد در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: این مراکز موفق‌تر از کمپ های ترک اعتیاد عمل می کنند بنابراین افزایش این مراکز در اولویت برنامه های بهزیستی است.

وی ادامه داد: البته برخی مراکز ترک اعتیاد خودمحور بوده و اصول ترک اعتیاد به صورت روانشناسی در آنها مدنظر قرار می گیرد؛ در این باره وزرات بهداشت می تواند همکاری موثری را با بهزیستی برای جمع آوری معتادان کارتن خواب و پرخطر داشته و درمان آنها را در دستور کار قرار دهد البته نیاز است مراکز ترک اعتیاد بهزیستی نیز مجهزتر شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزایش مراکز خدمات مشاوره ای از سوی بهزیستی را در کاهش آسیب های  اجتماعی موثر دانست و افزود: مشاوره و راهنمایی راهبرد و راهکاری نیرومند و موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و نقش مشاوران در ایجاد امنیت اجتماعی تاثیرگذار و بی بدیل بوده و سازمان بهزیستی نقش عمده ای در ایجاد و افزایش مراکز خدمات مشاوره ای دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مدیریت آسیب های اجتماعی تعامل تمامی دستگاه ها را می طلبد، گفت: این تعامل باید به گونه ای باشد که تمامی دستگاه ها یعنی وزارت کشور، سازمان بهزیستی، شهرداری و سایر دستگاه ها شرح وظایفی که قانون برای آنها تعریف کرده را انجام داده و بر اساس مقررات در این جهت گام بردارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور قطع اگر دستگاه ها تعامل و همکاری مناسبی را داشته باشند می توانند به صورت تخصصی تر در جهت کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی گام بردارند.
:
:
:
آخرین اخبار