تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۵۲۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراخوان راه اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در خوزستان
سرپرست کتابخانه های خوزستان با بیان اینکه نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در خوزستان راه اندازی می شود گفت:فراخوان ایجاد این کتابخانه از مرداد امسال داده شده است
سرپرست کتابخانه های خوزستان با بیان اینکه نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در خوزستان راه اندازی می شود گفت:فراخوان ایجاد این کتابخانه از مرداد امسال داده شده است.

ناصر کوهی رستمی یکشنبه افزود: حضور گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و زندگی کودکان امروزی در عصر دیجیتال و ضرورت خروج از فضای سنتی کتابخوانی که محدود به یک زمان و مکان خاص است، ما را بر آن داشت که به فکر استفاده از این فضا و ارائه طرح کتابخانه دیجیتال در خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه ارایه این طرح با استقبال خوب مسئولان استانی و شخص استاندار روبه رو شده گفت: 15شهریور امسال طرح مطالعاتی کتابخانه های دیجیتال با حضور شرکت ها و سازمان های متخصص در این حوزه آغاز می شود تا بهترین طرح که قابلیت اجرایی داشته باشد انتخاب و در سال مالی جدید اعتبارات آن تعریف و وارد مرحله اجرایی شود.

کوهی رستمی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح امسال آغاز می شود افزود: در کشور هنوز کتابخانه دیجیتال به معنای واقعی کلمه وجود ندارد و اگر این طرح اجرا شود نخستین تجربه کشور در این زمینه خواهد بود.

سرپرست کتابخانه های خوزستان گفت:در این طرح کتابها کاملا در فضای مجازی ارائه خواهند شد که در خصوص عضوگیری و امانت گیری کتاب در کتابخانه های دیجیتال برنامه ریزی خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت کتابخانه های روستایی خوزستان نیز اظهارکرد: خوزستان از استان های موفق در بخش راه اندازی کتابخانه های روستایی است که به دلیل پراکندگی و تعداد زیاد روستاهای آن، سیاست دولت نیز در پنج سال گذشته افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق روستایی و حاشیه نشین بوده است.

کوهی رستمی افزود:در خوزستان حدود 49 کتابخانه روستایی وجود دارد که به طور قطع این تعداد کتابخانه جوابگوی روستاهای بالای هزار و 500 نفر نیست لذا از اهالی، دهیاری ها و شوراهای روستاهای خوزستان تقاضا می شود برای اهدای زمین و واگذاری ساختمان های بدون استفاده به کتابخانه ها اقدام کنند.

حدود 140 هزار نفر عضو 213 کتابخانه خوزستان هستند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ALI
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
1
عالیه این طرح
:
:
:
آخرین اخبار