تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۵۲۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح سه کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم خوزستان
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افتتاح سه کلینیک سیار دندانپزشکی در خوزستان خبر داد و گفت: این کلینیک‌ها در شهرستان‌های باغملک، لالی و اندیکا خدمت‌رسانی خواهند کرد
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افتتاح سه کلینیک سیار دندانپزشکی در خوزستان خبر داد و گفت: این کلینیک‌ها در شهرستان‌های باغملک، لالی و اندیکا خدمت‌رسانی خواهند کرد.
 
منصور آرزومند اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت بر تأمین دسترسی عادلانه مردم به مراقبت‌های مورد نیاز سلامت و حفاظت مالی در برابر هزینه‌های سلامت تأکید دارد.
 
وی افزود: در بین خدمات طرح تحول نظام سلامت خدمات دندانپزشکی از پوشش کمتری برخوردار بوده است که باید در این راستا و برای کمک به ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان اقدام شود.
 
معاون اجتماعی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: وزارت بهداشت از سال گذشته علاوه بر تأسیس کلینیک ویژه دندانپزشکی در طرح تحول نظام سلامت حدود 80 کلینیک سیار دندانپزشکی راه‌اندازی کرده است که از این تعداد سه کلینیک سیار دندانپزشکی به خوزستان اختصاص پیدا کرده است. این کلینیک‌ها صبح امروز (12 شهریورماه) به صورت نمادین در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتتاح شد و پس از این کار خود را در مناطق تعیین شده آغاز خواهند کرد.
 
آرزومند تصریح کرد: در حال حاضر با وجود یک کلینیک سیار دندانپزشکی که از سال گذشته فعال بود، چهار کلینیک سیار دندانپزشکی در خوزستان خدمت‌رسانی می کنند که هدف این کلینیک‌ها خدمت‌رسانی بسته‌های بهداشت دهان و دندان به مناطق دورافتاده و محروم با تعیین اولویت‌های جمعیتی است.
 
وی بیان کرد: برای هر کلینیک سیار دندانپزشکی 10 خدمت از جمله معاینه دهان و دندان، فلورایدتراپی، جرم‌گیری، ترمیم دندان شیری و دهانی، پالپوتومی، کشیدن دندان شیری و دهانی، درمان پالپ زنده و رادیوگرافی تک دندان تعریف شده‌اند.
 
معاون اجتماعی دانشگاه جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در این کلینیک‌ها از حرکت داوطلبان جهادی استفاده می‌شود و قرار بر این است تحت پوشش مؤسسه خیریه دندانپزشکی تبسم باشند.
:
:
:
آخرین اخبار