تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۲۴۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور روادید اربعین از 20 شهریورماه؛
لزوم دریافت روادید زائرین عتبات فقط از طريق دفاتر مجاز و قانوني سازمان حج و زيارت
از 20 شهریور ماه جاری صدور روادید توسط سفارت و کنسولگری‌های عراق حاضر در کشور، و دفاتر موقت صدور روادید در مناطق 12 گانه و4 واحد سیار صدور روادید بنا به ضرورت در مناطق مورد نظر از اول مهرماه کار خود را آغاز خواهند کرد
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان گفت: از 20 شهریور ماه جاری صدور روادید توسط سفارت و کنسولگری‌های عراق حاضر در کشور، و دفاتر موقت صدور روادید در مناطق 12 گانه و4 واحد سیار صدور روادید بنا به ضرورت در مناطق مورد نظر از اول مهرماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

سید محمد هادی جزینی‌زاده، امروز با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و موعد مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: روادیدی که صادر می‌شود، سه ماه همراه با یک ماه اقامت در کشور عراق است، که بدون درج مخصوص اربعین صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح از اول شهریور ماه جاری آغاز شده است، توضیح داد:  از تاریخ 20 شهریور ماه جاری صدور روادید توسط سفارت و کنسولگری‌های عراق حاضر در کشور، و دفاتر موقت صدور روادید در مناطق 12 گانه و4 واحد سیار صدور روادید بنا به ضرورت در مناطق مورد نظر از اول مهرماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان با تاکید بر ممنوعیت سفر به عراق بدون گذرنامه و روادید معتبر متذکر شد: هیچ کدام از هموطنان کشورمان به وسیله کارت ملی، شناسنامه و یا اوراق هویتی خود نمی‌توانند، از مرز ایران  وارد عراق شوند.

جزینی‌زاده، خروج برخی از زائران به واسطه کارت ملی را یکی از مشکلات مهم در سال‌های گذشته عنوان کرد، و افزود: عده‌ای از زائران با تصور اینکه امکان خروج از مرز با استفاده از کارت ملی وجود دارد، در روزهای آخر به گیت‌های مرزی هجوم آورده و سبب مشکلات زیادی در مرزها شدند.

وی در ادامه  با بیان اینکه به منظور جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی نیاز به فرهنگسازی وجود دارد، تاکید کرد: زائران اربعین همانطوری که به امام حسین (ع) ارادت دارند،  باید خود را ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق کنند.

جزینی‌زاده تاکید کرد: زائرانی که درخواست صدور روادید دارند، فقط از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

وی  با اشاره به حادثه تروریستی حله در اربعین سال گذشته و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان کشورمان یاد آور شد: افراد به شهادت رسیده با وجود داشتن روادید اما بیمه نبودند، و از طریق دفاتر غیرمجاز روادید سفر دریافت کرده بودند.
جزینی‌زاده خطاب به زائران اربعین حسینی درخواست کرد: به منظور جلوگیری از جعل روادید از پرداخت مبالغ نامتعارف به دفاتر غیرمجاز جدا خودداری کرده، و فقط از طریق دفاتر مجاز و قانونی سازمان حج و زیارت برای دریافت روادید در سامانه سماح اقدام کنند.

وی با تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص لغو روادید با کشور عراق توضیح داد:  لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق مستلزم توافقات بین دو کشور است، به همین دلیل تاکنون هیچ توافقی مابین دو کشور مبنی بر لغو روادید صورت نگرفته است.

جزینی‌زاده  از زائرین درخواست کرد: پس از اخذ روادید معتبر به مرزهای رسمی کشور جهت خروج مراجعه کرده،  و درخواست روادید را به روزهای آخر موکول نکنند، تا با ازدحام جمعیت مواجه نشوند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان  در پایان متذکر شد: سال گذشته حدود 1/2 میلیون نفر زائر اربعین از پایان‌ های مرزی رسمی استان خوزستان به عراق خارج شدند، که پیش بینی می‌شود، این آمار در سال جاری نیز در همین حدود باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار