تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۵۲۴۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش ایران به اقدام ترکیه در ساخت سد «ایلی‌سو»
وزارت نیرو به اقدام ترکیه در ساختن سد ایلی‌‌سو واکنش نشان داد
ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در واکنش به اقدام ترکیه در ساختن سد «ایلی‌سو»، گفت: مذاکرات این کار به‌نوعی به دیپلماسی برمی‌گردد و باید با چتر وزارت خارجه این مسئله به گوش طرف‌های مقابل منتقل شود.

وی افزود: نگاه ما به این مسئله فنی است، لذا ادبیات ما دیپلماسی با طرف مقابل نیست، بنابراین نقطه نظرات با وزارت خارجه در میان گذاشته می‌شود، اما شیوه کار را آنها تعیین می‌کنند.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه موضع این وزارتخانه به وزارت خارجه منتقل شده، تصریح کرد:‌ اینکه این موضوع به چه شکل به ترکیه منتقل شده و یا نشده را نمی‌‌دانم.

محمودی در پاسخ به این سؤال که "آیا رئیس‌جمهور و مقام‌های عالی معتقد به مذاکره با طرف‌های ترک در این زمینه هستند یا خیر؟" اظهار داشت:‌ گاهی در پیام‌های مقام‌های ارشد کشور به‌صورت کلی نظراتی بیان شده، اما ما بحث فنی را به وزارت خارجه کشورمان منتقل می‌کنیم و آنها با زبان دیپلماسی با طرف‌های مقابل مذاکره می‌کنند.

ترکیه با تکمیل نهایی طرح گاپ که «ایلی‌سو» یکی از آنهاست حدود 45 درصد آب رودخانه‌های دجله و فرات را کنترل خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان محیط زیست معتقدند این اقدام ترکیه اثرات مخربی را بر محیط زیست به‌خصوص در استان‌های غرب و جنوبی ایران دارد.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
صددرصد همینطوره
و این موضوع تلاش همه نمایندگان و سازمان ها در راس اونها نماینده ولی فقیه استان و استاندار و بالاترین مقامات استان و کشور رو میطلبه
این گوی و این میدون
هر کی مرد عمله بسم اله
کامبیز فاتحی
|
NORWAY
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
1
ستار محمودی آنقدر نوک قلمی و شمرده سخن می گویند و آنقدر زیبا زبان فنی و دیپلماتیک را از هم جدا می کنند که نکند آنها با هم قاطی شوند و مشکلی پیش بیاید!
مرد حسابی مگر از سال 1992 که سد بزرگ آتاترک به اتمام رسید، شما چه پستی داشتید؟ مگر از آن تاریخ تاکنون شما در این فاصله پرتکل آب استانبول را امضا نکرده اید؟ حال خود کرده را تدبیر نیست وقتی پرتکل را امضا می کردید مگر من به شما و عوامل بی سواد شما نگفتم که نکنید و این قرارداد امنیت ملی ایران را به خطر می اندازد و خوشبختانه تمام مدارک کتبی آن هم وجود دارد و شما و عوامل بی سواد شما چه بلائی که بر سر محیط زیست کشور نیاوردید. یک دانش آموز کلاس پنجم ابتدائی هم می داند که باد غالب تاثیرات مخرب خشک شدن تالابها در اثر ساخت سدهای ترکیه به سمت ایران است و دیگر از شیرین کاری های سدسازی های کودکانه خودتان در ایران که جای خود دارد. حال باز هم دارید به همان سیاستهای گذشته ادامه می دهید و از مردم شریف ایران هم شرم نمی کنید که دیگر نه آبی برای خوردن دارند و نه هوائی برای تنفس و نه درختی برای کمی استراحت در زیر سایه آن. مرد حسابی ترکیه امنیت ملی ایران را به خطر انداخته و مملکت در حال نابودی است و تو داری نوک قلم صحبت می کنی در حالی که ترکیه از سیاستهایش دست نمی کشد و شما همچنان دستپاچه و سردرگمید. متاسفم
:
:
:
آخرین اخبار