تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۵۲۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به عملکرد سه تیم خوزستانی در پنج هفته ابتدای لیگ برتر فوتبال
پنج هفته ابتدایی هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برای سه نماینده خوزستانی به صورت متعادل دنبال شد
پنج هفته ابتدایی هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برای سه نماینده خوزستانی به صورت متعادل دنبال شد.

در فصل هفدهم لیگ برتر فوتبال، هفت استان از 31 استان نماینده در لیگ برتر دارند که سهمیه استان تهران با پنج نماینده بیشترین و استان های بوشهر و گیلان با یک نماینده کمترین سهمیه را به خود اختصاص داده‌اند.

استان خوزستان با تیم های صنعت نفت آبادان، استقلال و فولاد سه نماینده، استان های آذربایجان غربی، اصفهان و خراسان رضوی با 2 نماینده دیگر نمایندگان حاضر در لیگ هفدهم هستند.

نمایندگان استان خوزستان در این دوره از رقابت ها با سیاست گذاری های خاص خود اقدام به جذب بازیکنان مورد نظر خود کردند هر چند که تیم فوتبال استقلال خوزستان با توجه به مشکلات مالی نتوانست به موقع بازیکنان مورد نظر کادر فنی را جذب کند.

 فراز کمالوند سکاندار صنعت نفت

صنعت نفت آبادان در این فصل با تغییر و تحول در کادر فنی و جذب بازیکنان مورد نظر آنها لیگ هفدهم را آغاز کرد و با پیروزی برابر استقلال تهران روزنه های امید را در دل هواداران خود روشن کرد.

مدیران باشگاه صنعت نفت، سکان هدایت برزیلی های ایران را به فراز کمالوند واگذار کردند که سال ها در فوتبال تبریز مربیگری کرد،تا از تجربیات این مربی به بهترین شکل ممکن استفاده نمانید.

با آمدن کمالوند پای بازیکنانی که سابقه حضور در تیم های تبریزی را دارند به آبادان باز شد و مرتضی اسدی، جاسم کرار، لوسیانو پریرا، آگوستو سزار و باتیستا برزیلی پیراهن زرد طلایی نفتی ها را بر تن کردند.

امید جهانبخش بازیکن فصل پیش صبای قم که یکی از پدیده های فصل گذشته بود و تیم های لیگ برتری کشور خواهان به خدمت گرفتن وی بودند به صنعت نفت آمد تا زیر نظر کمالوند پیشرفت کند اما در پنج هفته ابتدایی نتوانست در ترکیب این تیم جا بیفتد تا با توافق صنعت نفت و گسترش فولاد تبریز با ابراهیم زاده معاوضه شود.

نفتی ها در پنج هفته گذشته توانستند هشت گل را وارد دروازه حریفان خود کنند تا به یکی از بهترین خط حمله های لیگ به شمار بروند، لوسیانو پریرا ملقب به شیبما توانسته برای صنعت سه گل به ثمر برساند و بعنوان آقای گل های فعلی لیگ خود را معرفی کند.

شیمبا یک پاس گل نیز به ثبت رسانده و دو پنالتی هم به دست آورده است.

همچنین آگوستو سزار هافبک دفاعی تیم صنعت نفت آبادان نیز تا پایان هفته پنجم بعنوان سومین بازیکن ارزشمند لیگ برتر شناخته شد.

هافبک برزیلی آبادانی ها در دوره دوم حضور خود در ایران موفق شده کیفیت بازی خود را در بالاترین حد نشان دهد.

سزار تاکنون سه بار برای صنعت نفتی ها گلزنی کرده است که حداقل یکی از آنها می تواند لقب یکی از زیباترین گل های لیگ هفدهم را از آن خود کند.

اما نفتی ها در خط میانی با تشکیل سه ضلعی کرار، سزار و باتیستا به یکی از بهترین خط هافبک لیگ برتر تبدیل شدند تا خیال کادر فنی صنعت نفت از این بابت راحت باشد.

اما خط دفاعی صنعت نفت با پذیرفتن هفت گل در پنج بازی نشان داد شرایط متزلزلی دارد و تجربه مرتضی اسدی هم نتوانسته تاکنون برای این تیم کارساز باشد.

فولاد در رویای بازگشت به اوج

فولاد دیگر نماینده خوزستانی که سید سیروس پور موسوی را بعنوان سرمربی روی نیمکت خود می بیند در این فصل بین سه تیم خوزستانی بیشترین تغییر و تحول را داشت و بازیکنان زیادی را از دست داد تا مجبور به جذب برخی ستاره های فصل قبل استقلال خوزستان شود.

قرمزپوشان اهوازی در این فصل ساسان انصاری مهمترین بازیکن 2فصل اخیر خود را به همراه بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات، چاگو و مهرداد جماعتی را از دست داد تا کار پور موسوی برای انتخاب جایگزین آنها سخت شود.

پور موسوی برای پر کردن جای خالی انصاری موفق شد رحیم زهیوی را جذب کند تا مشکلی برای گلزنی نداشته باشد هر چند که زهیوی هنوز نتوانسته همان زهیوی 2 فصل پیش استقلال خوزستان باشد.

بازگشت ایمان مبعلی مهم ترین اتفاق در نقل و انتقالات برای فولاد و هواداران این تیم اهوازی به شمار می رود تا کادر فنی در خط میانی از بازیکن با تجربه ای سود ببرد.

فولادی ها در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر پنج گل را وارد دروازه حریفان خود کرد تا نشان دهد در گلزنی شرایط چندان خوبی ندارد.

فولاد خوزستان در این پنج بازی 6 بار دروازه خود را باز شده دید تا خط دفاعی این تیم نشان دهد به هماهنگی لازم دست نیافته است.

عبدالله ویسی و استقلال خوزستان

استقلال خوزستان که فصل گذشته با مشکلات مالی نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و به تیمی معمولی تبدیل شده بود فصل را با بازگشت عبدالله ویسی آغاز کرد تا همانند 2 فصل پیش امید زیادی برای قرار گرفتن در میان تیم های بالا نشین لیگ داشته باشد.

استقلالی ها در این فصل دیگر در ترکیب خود حسین بیت سعید، نانگ، طیبی، زبیدی، زهیوی و ماهینی را ندارد تا ویسی با ورودش با کار سختی برای جذب بازیکنی با شرایط نامناسب مالی باشگاه داشته باشد.

بازگشت حکیم نصاری، طالب ریکانی، میثم دورقی و جذب چند بازیکن دیگر شاید اتفاق مهمی برای استقلالی های خوزستان بود اما این بازیکنان هم نتوانستند در پنج هفته ابتدایی چندان موفق نشان دهند.

مهاجمان استقلال خوزستان در پنج بازی ابتدایی تنها چهار بار موفق به گلزنی شدند در صورتی که پشت آنها هافبک های با تجربه ای همانند نصاری و ریکانی حضور دارند.

ضعف گلزنی در تیم های عبدالله ویسی شاید دیده نشده باشد ولی در پنج بازی نخست، ویسی با این نقطه ضعف مواجه شده است.

از سوی دیگر خط دفاعی استقلال خوزستان در پنج بازی ابتدایی لیگ پنج بار اجازه گلزنی به مهاجمان حریف را دادند تا به نقطه ضعف این تیم تبدیل شود.

تیم های صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان با هفت امتیاز و استقلال خوزستان با پنج امتیاز به ترتیب در رده های پنجم، ششم و یازدهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار